uchwala147

UCHWAŁA Nr XXVII/147/09
RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE
z dnia 20 marca 2009 r.
                                                                                                                                                         w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458) oraz art. 40 ust. 8 i 9 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, Nr 23, poz. 136, Nr 192 poz. 1381; z 2008 r. Nr 54, poz. 326, Nr 218, poz. 1391; z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 19,poz. 101) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się stawki opłat na zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Tykocina, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dotyczące:
   1)   prowadzenia robót w pasie drogowym,
   2)   umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
   3)   umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
   4)   zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1 - 3.
 
§ 2. Przy ustaleniu stawek, o których mowa w §1 niniejszej uchwały uwzględnia się:
1) kategorię drogi, której pas drogowy zostaje zajęty,
2) rodzaj elementu zajętego pasa drogowego,
3) procentową wielkość zajmowanej szerokości jezdni,
4) rodzaj zajęcia pasa drogowego,
5) rodzaj urządzenia lub obiektu budowlanego umieszczonego w pasie drogowym.
§ 3. 1. Ustala się stawki opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego drogi gminnej w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 4 za każdy dzień zajęcia:
   1)   chodnika - 2,00 zł,
   2)   przy zajęciu jezdni do 20 % szerokości, zatok postojowych i autobusowych - 5,00 zł,
   3)   przy zajęciu jezdni powyżej 20 % szerokości do 50 % szerokości - 7,00 zł,
   4)   przy zajęciu jezdni powyżej 50 % szerokości do całkowitego zajęcia jezdni - 10,00 zł,
   5)   pozostałych elementów pasa drogowego - 1,00 zł.
2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni dróg gminnych na prawach wyłączności w celu przeprowadzenia imprezy rekreacyjnej lub sportowej stawki opłat określone w ust. 1 podlegają obniżeniu o 50 %.
3. Zajęcie pasa drogowego na czas krótszy niż 24 godziny, traktowane jest jak zajęcie pasa drogowego na 1 dzień.
§ 4.  1. Ustala się roczne stawki opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego przez rzut poziomy umieszczonego w nim urządzenia, o którym mowa w § 1 pkt 2:
   1)   w obszarze zabudowanym - 20,00 zł,
   2)   poza obszarem zabudowanym - 10 zł,
   3)   na obiekcie mostowym - 100,00 zł.
2. W przypadku umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, stosuje się stawki w wysokości 30 % stawek określonych w ust. 1.
3. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w ust. 1 obejmują pełny rok kalendarzowy zajęcia pasa drogowego przez umieszczenie w nim urządzenia.
4. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek obliczana jest proporcjonalnie do liczby miesięcy, z wliczeniem miesięcy niepełnych zajęcia pasa drogowego poprzez umieszczenie w nim urządzenia.
 
§ 5.  1. Ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego poprzez umieszczenie w nim obiektów budowlanych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego za każdy dzień zajęcia 1 m2 powierzchni w wysokości - 0,50 zł.
2. Za zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym reklam ustala się stawkę opłaty za każdy dzień od 1 m2 powierzchni reklamy w wysokości 2,00 zł.
3. Dla reklam świetlnych i podświetlanych stawkę opłaty określonej w ust. 2 podwyższa się o 50 %.
 
§ 6.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Tykocina.
§ 7.  Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: UM Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2009-03-26

Data modyfikacji: 2009-03-26

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2009-03-26