protokol 4

                                                                 Protokół Nr IV/2011

z IV sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 25 stycznia 2011 r.

 
                IV sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Jerzego Augustynowicza.
 
                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, zaproszeni goście oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
 
Do punktu 1 porządku obrad:
 
                 Pan Jerzy Augustynowicz, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1015. Stan radnych 15, obecnych 15.
               
Do punktu 2 porządku obrad
 
       Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił radnym proponowany porządek obrad. Zapytał czy Radni mają uwagi do proponowanego porządku.
Sołtys wsi Siekierki Stanisław Zembko zwrócił się z prośbą o wycofanie pkt 7 porządku obrad, dotyczącego sprzedaży działki w obrębie wsi Siekierki. Jest to ostatnia działka i chciałby aby ten temat został omówiony z mieszkańcami na zebraniu w dniu 31 stycznia 2011 r. w Siekierkach. W zamian proponuje sprzedaż działki w obrębie wsi Siekierki na łąkach, o którą trwa konflikt między sąsiadami.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poprosił o argumenty.
 Sołtys wsi Siekierki Stanisław Zembko powiedział, że jest to ostatnia działka na terenie wsi Siekierki, można w przyszłości wybudować na niej np. oczyszczalnię ścieków.
 Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że oczyszczalni nie buduje się na terenie położonym na górce, ponieważ wówczas należy wybudować przepompownie. Lokalizacja oczyszczalni na tej działce jest niemożliwa. W budżecie gminy Tykocin na 2011 rok jest zapisana kwota w wysokości 300 000 zł na zakup żwiru niezbędnego do naprawy dróg żwirowych w obrębie wsi Siekrierki. Jeżeli mieszkańcy wsi Siekierki rezygnują z naprawy dróg, wówczas działki możemy nie sprzedawać. Jej wartość i tak w pełni nie pokryje kosztów żwirowania dróg.
Sołtys wsi Siekierki Stanisław Zembko powiedział, że to nie jest argument. Należy sprzedać działkę na łąkach. Natomiast działkę przeznaczoną do sprzedaży wydzierżawić.
 Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że działka przeznaczona do sprzedaży jest wyrobiskiem i należy ją sprzedać w celu zagospodarowania.
Sołtys wsi Siekierki Stanisław Zembko powiedział, że wie kto mógłby wydzierżawić działkę.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że działkę można wydzierżawić w przetargu.
Radny Grzegorz Perkowski powiedział, że mieszkańcy wsi Siekierki chcą ten temat przedyskutować na zebraniu i wówczas podjąc decyzję. Wystąpił z wnioskiem o wycofanie z porządku obrad pkt. 7 – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości z zasobu gminnego położonej w obrębie Siekierki.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnego Grzegorza Perkowskiego głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów. 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz zwrócił się z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad siedmiu projektów uchwał: 1) w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2011 rok, 2) w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie 3) w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych przewodniczącym i zastępcom komisji oraz radnym Rady Miejskiej w Tykocinie, 4) w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów, 5) w sprawie wynagrodzenia Burmistrza, 6) w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, 7) w sprawie przystąpienia Gminy Tykocin do Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi. W/w projekty uchwał mogą być przedmiotem obrad w punktach 12 – 18 porządku.
 Dodał, że diety radnych, sołtysów oraz wynagrodzenie Burmistrza były omawiane na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w dniach 18,19,20 stycznia 2011 r.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
 
Porządek obrad:
1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.       Przyjęcie porządku obrad.
3.       Przyjęcie protokołu z III sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
4.       Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2016.
a) przedstawienie Opinii Komisji Rady Miejskiej w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011 – 2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011 – 2016:
- Opinia Komisji Infrastruktury i Finansów.
- Opinia Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki.
- Opinia Komisji Rewizyjnej.
5.       Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na rok 2011.
a) Przedstawienie Opinii Komisji w sprawie projektu  budżetu gminy na 2011 rok:
- Opinia Komisji Infrastruktury i Finansów.
- Opinia Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki.
- Opinia Komisji Rewizyjnej.
6.       Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Białostockiemu.
7.       Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
8.       Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej na 2011 rok.
9.       Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji , Sportu i Turystyki Rady Miejskiej na 2011 rok.
10.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej na 2011 rok.
11.    Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2011 rok.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych przewodniczącym i zastępcom komisji oraz radnym Rady Miejskiej w Tykocinie.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.
15.    Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza.
16.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
17.    Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Tykocin do Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi.
18.    Interpelacje i zapytania radnych.
19.    Wolne wnioski i informacje.
20.    Zakończenie sesji.
 
Do punktu 3 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się o przyjęcie protokołu z III sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
 
           W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z III sesji Rady Miejskiej głosowało 15 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie. 
 
Do punktu 4 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/16/2011 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2016. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że Wieloletnia Prognoza Finansowa była omawiana na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej. Dodała, że na lata 2011 – 2014 planuje się dwa przedsięwzięcia z udziałem środków europejskich. Jedno z nich to „Zamknięcie i rekultywacja Gminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Tykocinie, łączny koszt projektu to 3.688.223 zł, planowa kwota dofinansowania – 3.148.346 zł. Drugie przedsięwzięcie to „Adaptacja części remizy OSP na świetlicę wiejską w Sierkach, planowany koszt inwestycji to 804.641 zł, dofinansowanie wyniesie 449.609 zł. W latach 2011 – 2014 planuje się wydatki na przedsięwzięcie ze środków własnych gminy pn. Poprawa infrastruktury drogowej na terenie gminy Tykocin w wysokości 1.975.000 zł, z tego wydatki na remonty dróg żwirowych – 920.000 zł i wydatki inwestycyjne na przebudowę dróg – 1.055.000 zł. Planowane zadłużenie gminy na koniec 2011 roku to kwota 3.595.000 zł czyli 22 %.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zwrócił się z prośbą do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o odczytanie artykułu z Kuriera Porannego.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz odczytała artykuł o zadłużeniach gmin, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że kandydat na Burmistrza Pan Józef Sikorski w czasie kampanii mówił, że po wygraniu wyborów tak bardzo zadłużoną gminę „wyciągnie” z długów. Gmina Tykocin nie jest bardzo zadłużona, wystarczy utrzymać obecny poziom i podejmować dobre decyzje. Inwestycje proponowane przez kontrkandydatów w czasie ostatniej kampanii wyborczej w 2010 r. czyli np. budowa amfiteatru czy pływalni na pewno znacznie bardziej zadłużyłyby gminę.
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysława Pańkowskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał Opinię Nr I/2/10 o Zarządzeniu Nr 66/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011 – 2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011 – 2016. Opinia stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Oświaty, Promocji Sportu i Turystyki Stanisława Lenczewskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Stanisław Lenczewski odczytał Opinię Nr I/2/10 o Zarządzeniu Nr 66/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011 – 2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011 – 2016. Opinia stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Romana Klimaszewskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski odczytał Opinię Nr I/2/10 o Zarządzeniu Nr 66/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011 – 2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011 – 2016. Opinia stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Radny Adam Rudawski zapytał, czy w zadaniach inwestycyjnych na 2011 rok w punkcie dotyczącym przebudowy dróg gminnych przewiduje się przebudowę ulicy Browarnej w Tykocinie oraz drogi w Słomiance? 
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że w Wieloletnim Prognozie Finansowej nie przewiduje się przebudowy drogi w Słomiance, ponieważ jest to droga powiatowa. Uważa, że jej przebudowa nie jest priorytetem. Ważnym odcinkiem jest droga powiatowa przez wieś Radule, którą należy wyasfaltować. Kolejny ważny odcinek to droga powiatowa przez wieś Hermany. Wspólnie z Powiatem Białostockim warto te inwestycje realizować.
Dodał, że ulica Browarna w Tykocinie również nie jest ujęta w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
 
Radny Adam Rudawski zapytał dlaczego?
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze uzgodnień z Wojewódzkim Podlaskim Konserwatorem Zabytków, który nałożył obowiązek przeprowadzenia prac archeologicznych wyprzedzających przebudowę drogi,  na koszt inwestora. Po zrealizowaniu w/w obowiązku można przystąpić do finansowego planowania tej inwestycji.  
 
Radny Adam Rudawski powiedział, iż jest zdziwiony tym, że planuje się budowę zespołu boisk we wsi Stelmachowo, położonej blisko Tykocina, a nie ma środków na przebudowę ulicy Browarnej. Dodał, iż ma wrażenie, że jest to sprawa polityczna. 
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że w tym momencie nie ma jeszcze jednoznacznej odpowiedzi określającej termin rozpoczęcia budowy ulicy Browarnej w Tykocinie.
 
Radny Adam Rudawski zapytał czy istnieje szansa, że do końca obowiązywania Wieloletniej Prognozy Finansowej rozpocznie się budowa ulicy Browarnej?
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział iż jest szansa, że budowa ulicy Browarnej zostanie rozpoczęta, nie zakończona.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska dodała, że Wieloletni Plan Inwestycyjny zawiera zapis, że pozostałe przedsięwzięcia majątkowe będą wprowadzane do Wykazu Przedsięwzięć w trakcie 2011 roku, po oszacowaniu kosztów.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/16/2011 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tykocin na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2016 głosowało 13 radnych, 2 radnych przeciwko. Uchwała została podjęta większością głosów i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 5 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/17/2011 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na rok 2011. Następnie zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysława Pańkowskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał Opinię Nr I/1/10 o Zarządzeniu Nr 67/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu budżetu gminy Tykocin na 2011 r. Opinia stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Oświaty, Promocji Sportu i Turystyki Stanisława Lenczewskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Stanisław Lenczewski odczytał Opinię Nr I/1/10 o Zarządzeniu Nr 67/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu budżetu gminy Tykocin na 2011 r. Opinia stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Romana Klimaszewskiego o przedstawienie Opinii Komisji.
 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski odczytał Opinię Nr I/1/10 o Zarządzeniu Nr 67/10 Burmistrza Tykocina z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie projektu budżetu gminy Tykocin na 2011 r. Opinia stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że w dniu dzisiejszym przedłożyła Radnym załącznik Nr 3-Zadania inwestycyjne na 2011 rok, w którym dodaje się pkt 3 – Montaż windy dla osób niepełnosprawnych przy budynku Ośrodka Zdrowia w Tykocinie za kwotę 31.000 zł. Omówiła projekt budżetu, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Radny Adam Rudawski zapytał w jaki sposób są przekazywane środki finansowe stowarzyszeniom, czy został ogłoszony konkurs?
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz odpowiedziała, że są już ogłoszone 2 otwarte konkursy ofert na realizację zadań w zakresie rozwijania i upowszechniania kultury fizycznej w 2011 roku oraz na organizację zajęć pozalekcyjnych. Rozpatrzenie ofert nastąpi w dniu 2 lutego 2011 roku.
 
Radny Adam Rudawski zapytał na jaki cel są przeznaczane środki finansowe z funduszu antyalkoholowego?
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że środki przeznacza się m.in. na dofinansowanie ferii czy kolonii dla dzieci z Zespołu Szkół w Tykocinie, wyjazdów młodzieży szkolnej na wycieczki, basen, współfinansowanie wydatków związanych z Klubem Sportowym „Hetman” Tykocin. Różne zajęcia prowadzone przez nauczycieli na kołach zainteresowań. Szczegółowych informacji można zasięgnąć u Pani Barbary Perkowskiej Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego. 
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/17/2011 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na rok 2011 głosowało 13 radnych, 2 radnych przeciwko. Uchwała została podjęta większością głosów i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował Radnym za przyjęcie budżetu gminy Tykocin na 2011 rok. Dodał, że przyjęty budżet pozwoli zakończyć budowę stadionu w Tykocinie, inwestycję z dofinansowaniem z Unii Europejskiej. Odpowiedział na pytanie kontrkandydata zadawane w czasie kampanii wyborczej: „dla kogo ten stadion”? Stadion będzie służył młodzieży, która uczęszcza do Zespołu Szkół w Tykocinie. Młodzieży, która skupia się w Klubie Sportowym „Hetman” Tykocin, a także dla wielopokoleniowych rodzin. Nie przyjęcie budżetu gminy na 2011 rok zablokowałoby zakończenie budowy tej inwestycji.
Dodał, że nie było źródła, z którego można pozyskać środki na budowę ulicy Browarnej w Tykocinie, określanej w sposób techniczny jako pas jezdno- pieszy. Inwestycję tę można zrealizować tylko ze środków własnych gminy. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich umożliwia pozyskanie środków na budowę boisk we wsi Stelmachowo. Po ogłoszeniu naboru należy podjąć wszelkie starania aby te środki pozyskać. Nie ma możliwości pozyskania środków z PROW na budowę ulicy Browarnej.
 
Radny Adam Rudawski powiedział, że Burmistrz często mówi o realizacji zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój nie polega na budowaniu co kilka miesięcy świetlic wiejskich czy stadionów ale na zapewnieniu równego dostępu do podstawowych rzeczy dla wszystkich. Ulica Browarna w Tykocinie nie jest remontowana od około 13 lat.
Dodał, że na chwilę obecną wystarczy mu zapewnienie Burmistrza, że jeżeli Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków określi warunki przebudowy ulicy będzie można przystąpić do finansowego jej planowania.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że to dobrze, iż Radny Adam Rudawski dba o estetyczny wygląd Tykocina, chcąc przebudować ulicę Browarną. Zapytał Radnego Rudawskiego jakie starania podjął aby przyczynić się do przebudowy ulicy Sokołowskiej w Tykocinie.
Uważa, że Adam Rudawski przed objęciem mandatu radnego działał tylko na niekorzyść poprzez wspólne działania z Towarzystwem Przyjaciół Ziemi Tykocińskiej. Zapytał, czy teraz jako Radny chce poprawy bezpieczeństwa na ulicy Sokołowskiej czy nadal uważa, że jej przebudowa jest niepotrzebna? Czy tylko ulica Browarna jest ważna, a 14 mln skierowanych na drogi w Tykocinie można zmarnować? Poprosił Radnego Adama Rudawskiego o opinię na temat przebudowy ulicy Sokołowskiej.
 
                Radny Adam Rudawski powiedział, że jeszcze raz może powtórzyć słowa wypowiedziane na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Finansów, że sprawa sądowa z Samorządowym Kolegium Odwoławczym została wywołana przez Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Tykocińskiej, a nie przez Stowarzyszenie do którego należy. Na pismach nie widnieje jego podpis i Burmistrz dobrze o tym wie. Stanowisko stowarzyszenia do którego należy jest takie, że ulica Sokołowska powinna być wyremontowana ale jednocześnie powinna powstać obwodnica miasta, szczególnie dla dobra jego zabytków i przyszłości gospodarczej Tykocina. Proszę nie mówić, że nie chcę przebudowy ulicy Sokołowskiej.  
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że gdyby nie pozyskane środki na przebudowę ulic w Tykocinie gmina ze środków własnych musiałaby realizować tę inwestycję przez 20 lat. Dopiero później można byłoby myśleć o przebudowie ulicy Browarnej. Taki byłby kierunek.
 
Do punktu 6 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/18/2011 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Białostockiemu. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że uchwała Rady Miejskiej jest niezbędna do opłacenia faktury na kwotę w wysokości 19.387 zł (dla Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie), za usługi wykonane w grudniu 2010 roku oraz dodatkowo zaplanowano 30 000 zł na zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Tykocin w 2011 roku.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/18/2011 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Białostockiemu głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 7 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/19/2011 w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że zadaniem Komisji Inwentaryzacyjnej jest przygotowanie mienia do zbycia przez Gminę. Komisja sporządza arkusz inwentaryzacyjny i wraz z wnioskiem przesyła do Wojewody Podlaskiego. Uchwała jest wynikiem zmiany składu Rady Miejskiej. 
 
Przewodniczący Pan Jerzy Augustynowicz zapytał czy radni wytypowani do prac w Komisji Inwentaryzacyjnej wyrażają na to zgodę?
 
Radni Radosław Kopczewski, Elżbieta Szafrankowska – Kurzyna, Mieczysław Pańkowski, Jan Nartowicz oraz Antoni Janusz Sowiński wyrazili zgodę na prace w Komisji Inwentaryzacyjnej.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/19/2011 w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 8 porządku obrad
 
                Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/20/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej na 2011 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji o odczytanie planu pracy na 2011 rok.
 
                Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Pan Mieczysław Pańkowski odczytał plan pracy komisji na 2011 rok, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Radni nie wnieśli zmian do planu pracy.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/20/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej na 2011 rok głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 9 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/21/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej na 2011 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji o odczytanie planu pracy komisji na 2011 rok.
 
                Przewodniczący Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Pan Stanisław Lenczewski odczytał plan pracy komisji na 2011 rok, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Radni nie wnieśli zmian do planu pracy.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/21/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 10 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/22/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej na 2011 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji o odczytanie planu pracy komisji na 2011 rok.
 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Roman Klimaszewski odczytał plan pracy komisji na 2011 rok, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Radni nie wnieśli zmian do planu pracy.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/22/2011 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 11 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/22/2011 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2011 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że zwalnia się od podatku od nieruchomości budowle lub ich części wykorzystane na potrzeby zbiorowego odprowadzania ścieków w rozumieniu ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym oprowadzaniu ścieków. Stawka wynosi 2%, zwolnienie ma na celu ustalenie odpowiednio niskiej ceny za kanalizację.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/23/2011 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2011 rok głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 12 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/24/2011 w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że miesięczna zryczałtowana dieta Przewodniczącego Rady Miejskiej w ubiegłej kadencji wynosiła 1000 zł, Wiceprzewodniczącego 700 zł. Proponuje się podwyżkę diet o 200 zł Przewodniczącemu i 150 zł Wiceprzewodniczącemu.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej pan Jerzy Augustynowicz dodał, że podwyżki diet radnym oraz sołtysom były omawiane na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w dniach 18, 19, 20 stycznia 2011r.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/24/2011 w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 10 radnych, 2 radnych przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 13 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/25/2011 w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych przewodniczącym i zastępcom komisji oraz radnym Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że dieta przewodniczących komisji stałych za udział w pracach Rady oraz Komisji stałych, powołanych przez Radę Miejską wynosiła 400 zł miesięcznie, zastępców przewodniczących komisji stałych za udział w pracach Rady oraz Komisji stałych, powołanych przez Radę Miejską wynosiła 350 zł miesięcznie, radnych za udział w pracach Rady oraz Komisji stałych, powołanych przez Radę Miejską w wysokości 300 zł miesięcznie. Proponuje się podwyżkę diet po 100 zł do w/w kwot.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/25/2011 w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych przewodniczącym i zastępcom komisji oraz radnym Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 12 radnych, 2 radnych przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 14 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/26/2011 w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że w ubiegłej kadencji sołtysi otrzymywali dietę w wysokości 70 zł miesięcznie. Proponuje się podwyżkę diet do 90 zł. Sołtysi sprawujący mandat radnego będą otrzymywali zarówno dietę sołtysa i radnego, bez zwrotu kosztów podróży dla sołtysa. 
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/26/2011 w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 15 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/27/2011
w sprawie wynagrodzenia Burmistrza.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że w związku ze zmianą przepisów ordynacji wyborczej do rad gmin Rada Miejska powinna ustalić wynagrodzenie Burmistrza z dniem złożenia ślubowania tj. 6 grudnia 2010 r.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/27/2011 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza głosowało 14 radnych, 1 radny przeciwko. Uchwała została podjęta większością głosów i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował za pozytywną ocenę wyrażoną w podjęciu uchwały o wynagrodzeniu.
 
Do punktu 16 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/28/2011
w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
 
             Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska powiedziała, że proponuje się podwyżkę ceny wody z kwoty 1,82 netto do 2,10 netto za 1 m3. czyli 9 %. Natomiast odprowadzanie ścieków z kwoty 2,90 zł netto za 1 mdo 3,10 zł netto za 1 m3 czyli 7 %.
 
             W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/28/2011 w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 17 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr IV/28/2011 w sprawie przystąpienia Gminy Tykocin do Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi. Powiedział, że przewiduje się, iż wniosek Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi złożony do konkursu na Termomodernizację obiektów użyteczności publicznej uzyska status projektu podstawowego i po zaakceptowaniu zmienionej listy rankingowej zostanie wskazany do dofinansowania.  
 
           W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr IV/29/2011 w sprawie przystąpienia Gminy Tykocin do Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 18 porządku obrad
 
                Brak interpelacji i zapytań.
 
Do punktu 19 porządku obrad
 
                Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała o:
- Punkcie Obsługi Podatnika, który będzie udostępniony w Urzędzie Miejskim w Tykocinie w dniach 7.03.2011r. i 19.04. 2011r. w godz. 9-14 (ogłoszenie przekazano sołtysom)
- o zachowaniu PIT-u, który jest niezbędny do złożenia oświadczenia majątkowego przez Radnych do końca kwietnia 2011 r.
- możliwości zgłaszania szkód wyrządzonych przez bobry (wniosek dostępny w Urzędzie Miejskim w Tykocinie);
- podziękowanie od Caritas Polska rolnikom z Gminy Tykocin za przekazane dary na tereny poszkodowane w ubiegłorocznej powodzi;
- ofercie firmy PROFIT z Warszawy o możliwości realizacji projektu dotyczącego Internetu szerokopasmowego na terenie gminy Tykocin, który gwarantuje dostęp do Internetu wszystkim mieszkańcom gminy. Wstępnie uzgodniono, że firma wykorzysta płaskie dachy budynków gminnych do ustawienia masztów w miejscowościach: Tykocin, Sierki, Jeżewo Stare, Pajewo, Bagienki, Łaziuki. Dodała, że Gmina nie ponosi żadnych kosztów. Firma PROFIT realizuje ten projekt we wszystkich gminach na terenie Powiatu Białostockiego. Koszt za 2 mb to abonament w wysokości 39 zł brutto miesięcznie, 1 mb- 20 zł, 512 kb- 15 zł, dodatkowo firma bezpłatnie przekazuje urządzenia antenowe.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że temat dostępu do Internetu pojawił się w poprzedniej kadencji. Na sesji przedstawiciel firmy „Biatel” Pan Józef Trypuć przedstawił ofertę, w której abonament wynosił około 50-60 zł miesięcznie. Radni wspólnie z Burmistrzem podjęli decyzję, o nie składaniu wniosku do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ponieważ wówczas były ważniejsze inne inwestycje do realizacji. Była to bardzo dobra decyzja poprzedniej Rady. Ma nadzieję, że oferta okaże się prawdziwa.
 
Do punktu 20 porządku obrad
 
                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 12.50, dziękując wszystkim za przybycie.
 
                        Na tym protokół zakończono.
 
Protokołowała:                                                                                                                   Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                              
Agnieszka Kopczewska                                                                                                               Jerzy Augustynowicz                                                                  
 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Miejska

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2011-03-15

Data modyfikacji: 2011-10-03

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2011-03-15