protokol 5

         Protokół Nr V/2011

z V sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

      z dnia 22 lutego 2011 r.
 
 
                V sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Jerzego Augustynowicza.
 
                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, zaproszeni goście oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
 
Do punktu 1 porządku obrad:
 
                 Pan Jerzy Augustynowicz, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1015. Stan radnych 15, obecnych 13.
               
Do punktu 2 porządku obrad
 
                Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił radnym proponowany porządek obrad. Następnie zwrócił się z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr II/8/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 6 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Sierki.W/w projekt uchwały może być przedmiotem obrad w punkcie 46 porządku. Zapytał czy Radni mają uwagi do proponowanego porządku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
 
1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.       Przyjęcie porządku obrad.
3.       Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
4.       Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tykocinie za 2010 rok. Bilans potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2011 rok.
5.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
6.       Podjęcie uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
7.       Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XLVIII/227/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2010 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
8.       Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
9.       Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011.
10.    Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi.
11.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Bagienki.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Broniszewo.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Dobki.
15.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Hermany.
16.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Jeżewo Nowe.
17.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Jeżewo Stare.
18.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Kapice Lipniki.
19.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Kapice Stare.
20.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Kiślaki.
21.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Krosno.
22.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Leśniki.
23.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Lipniki.
24.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Łaziuki.
25.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Łazy Duże.
26.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Łopuchowo.
27.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Nieciece.
28.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Pajewo.
29.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Piaski.
30.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Popowlany.
31.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Radule.
32.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Rzędziany.
33.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Saniki.
34.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Sawino.
35.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Siekierki.
36.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Sierki.
37.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Słomianka.
38.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Stelmachowo.
39.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Stelmachowo Kolonia.
40.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Szafranki.
41.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Tatary.
42.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Kaczorowo.
43.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Nowe Miasto.
44.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Kolonia.
45.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu sołectwu Żuki.
46.    Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr II/8/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 6 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Sierki.
47.    Interpelacje i zapytania radnych.
48.    Wolne wnioski i informacje.
49.    Zakończenie sesji.
 
Do punktu 3 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się o przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
 
           W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z IV sesji Rady Miejskiej głosowało 13 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie. 
 
Do punktu 4 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się do Kierownik Miejsko- Gminnego Ośrodka pomocy Społecznej o omówienie sprawozdania z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tykocinie za 2010 rok oraz bilansu potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2011 rok.
 
Kierownik miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Cecylia Zalewska omówiła sprawozdanie, które stanowi załącznik do oryginału protokołu. 
 
Do punktu 5 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/30/2011 w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na rok 2011. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że zwiększony plan wydatków przeznacza się na wsparcie finansowe dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku, na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców gminy Tykocin.
 
O godz. 10.40 na posiedzenie sesji przybył Radny Józef Kowalewski. Obecnych 14 radnych.
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że zajęcia ponad normatywne policji będą wykonywane w okresie imprez organizowanych w Tykocinie.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/30/2011 w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na rok 2011 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 6 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/31/2011 w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że w związku z wyborem wszystkich sołtysów należy podjąć uchwałę upoważniającą sołtysów do poboru podatków oraz określić kwotę wynagrodzenia za inkaso w wysokości 6 % od kwot podatku.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/31/2011 w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 7 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/32/2011 zmieniającej Uchwałę Nr XLVIII/227/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2010 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, iż projekt uchwały jest wynikiem postępowania nadzorczego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku. Wyjaśniła, że poprzednia uchwała zawierała zapis „zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń”, prawidłowy zapis to „związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń”.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/32/2011 zmieniającej Uchwałę Nr XLVIII/227/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2010 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 8 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/33/2011w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że we wzorach należy zmienić zapis omówiony w punkcie poprzednim.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/33/2011 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 9 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/34/2011w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011. Następnie zwrócił się z prośbą do Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Pani Barbary Perkowskiej o omówienie projektu uchwały.
 
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Pani Barbara Perkowska omówiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/34/2011 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 10 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/35/2011 w sprawie wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi.
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że ponowne przystąpienie do Stowarzyszenia w celu pozyskania środków na realizację wątpliwego wniosku „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej” zobowiązuje do wyznaczenia dwóch przedstawicieli z gminy Tykocin. Propozycja to Burmistrz Tykocina oraz Pan Bogusław Kwiatkowski. Nadal uważa, że w przyszłości udział w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi nie będzie przynosił korzyści.
 
Radny Powiatu Białostockiego Pan Bogusław Kwiatkowski podziękował za złożoną mu propozycję reprezentowania gminy w Stowarzyszeniu oraz wyraził zgodę na kandydowanie.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/35/2011 w sprawie wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 11 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/36/2011 w sprawie nadania statutu Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie. Następnie zwrócił się z prośbą do Dyrektora Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie Pana Tadeusza Wądołowskiego o omówienie projektu uchwały.
 
                Dyrektor Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej Pan Tadeusz Wądołowski powiedział, że w Statucie dodaje się dwa punkty dotyczące działalności w zakresie sportu i rekreacji oraz turystyki, zgodnie z nazwą.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/36/2011 w sprawie nadania statutu Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 12 porządku obrad
 
                Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/37/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Bagienki. Następnie zwrócił się z prośbą do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o omówienie projektu uchwały.
 
                Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że statuty były konsultowane i omawiane na zebraniach sołeckich. Dodała, że statuty, które obowiązują do dzisiaj były podjęte w 1990 roku. Zgodnie z przepisami każdy statut należy głosować osobno. Omówiła statuty, które stanowią załączniki do oryginału protokołu.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/37/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Bagienkigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 13 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/38/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Broniszewogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 14 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/39/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Dobkigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 15 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/40/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Hermanygłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 16 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/41/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Jeżewo Nowegłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 17 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/42/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Jeżewo Staregłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 18 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/43/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Kapice Lipnikigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 19 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/44/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Kapice Staregłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
 
 
 
Do punktu 20 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/45/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Kiślakigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 Do punktu 21 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/46/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Krosno głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 22 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/47/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Leśnikigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 23 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/48/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Lipnikigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 24 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/49/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Łaziukigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 25 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/50/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Łazy Dużegłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 26 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/51/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Łopuchowogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 27 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/52/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Nieciecegłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
 
Do punktu 28 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/53/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Pajewogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 29 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/54/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Piaskigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 30 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/55/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Popowlanygłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 31 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/56/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Raduległosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 32 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/57/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Rzędzianygłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 33 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/58/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Sanikigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 34 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/59/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Sawinogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 35 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/60/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Siekierkigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
 
Do punktu 36 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/61/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Sierkigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 37 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/62/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Słomiankagłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 38 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/63/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Stelmachowogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 39 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/64/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Stelmachowi Koloniagłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 40 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/65/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Szafrankigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 41 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/66/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Tatarygłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 42 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/67/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Kaczorowogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 43 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/68/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Nowe Miastogłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
 
Do punktu 44 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/69/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Tykocin Kolonia głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 45 porządku obrad
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/70/2011 w sprawie nadania statutu sołectwu Żukigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 46 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr V/71/2011 zmieniającej Uchwałę Nr II/8/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 6 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Sierki.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że Plan Odnowy Miejscowości Sierki został zatwierdzony 6 grudnia 2010 r. Projekt uchwały jest wynikiem zwiększenia stawki podatku VAT z 22% na 23% oraz zmian w celu inwestycji. Pojawiły się różne interpretacje z Urzędu Marszałkowskiego na temat zmiany w/w uchwały. Jednak w celu pozyskania dofinansowania na remizę w Sierkach warto ten projekt przyjąć.
                Dodał, że wniosek jest już po ocenie formalno-prawnej, następnie został skierowany do oceny merytorycznej.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr V/71/2011 zmieniającej Uchwałę Nr II/8/10 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 6 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Sierkigłosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 47 porządku obrad
 
                Radny Adam Rudawski zwrócił się z prośbą do przedstawicieli Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi o zwracanie uwagi na teksty publikowane w materiałach promocyjnych, które zawierają dużo błędów. Pogratulował sołtysom wyboru, dodając, że są to osoby znajdujące się najbliżej spraw ludzkich i ich obecność na sesji jest jak najbardziej wskazana. Podziękował za szybką akcję straży oraz Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie podczas powodzi, która miała miejsce 15 lutego b. r. na obszarze Tykocin Kaczorowo. Dodał, że należy zastanowić się nad wybudowaniem zabezpieczeń w najbliższej przyszłości.
 
                Radny Grzegorz Perkowski powiedział, że mieszkańcy wsi Siekierki chcą utworzenia pętli dla autobusów szkolnych na działce gminnej, do sprzedaży której nie doszło.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że w przyszłości należy przygotować teren i dążyć do realizacji przedstawionego wniosku.
                W 2004 roku były rozmowy z Dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku na temat budowy wału przeciwpowodziowego od kanału Motławka do jazu w Tykocinie. Nastąpiły suche lata i sprawa została odłożona. Należy do tematu wrócić i podjąć starania aby przystąpić do realizacji takiej inwestycji.   
                Poinformował, że gospodarzami w świetlicach wiejskich są Zarządy OSP przy wsparciu i udziale rad sołeckich.
W Siekierkach, dzięki inicjatywie Sołtys Pani Wiolety Wiśniewskiej znaleziono porozumienie z Zarządem OSP odnośnie funkcjonowania obiektu. Dodał, że zawsze będzie dążył do tego, aby w każdej miejscowości było porozumienie, a świetlice funkcjonowały na zasadach ustalonych przez wszystkich mieszkańców.
 
Do punktu 48 porządku obrad
 
                Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, o wyborach do Podlaskich Izb Rolniczych zarządzonych na 3.04.2011 r. Termin zgłaszania kandydatów do 14 marca 2011 r. Każdy kandydat powinien zebrać 50 podpisów. Przypomniała radnym o obowiązku składania oświadczeń majątkowych do końca kwietnia 2011 r. 
Poinformowała, że zgodnie z ustawą Karta Nauczyciela Burmistrz przedkłada Radzie sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę Tykocin. Omówiła sprawozdanie, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Dodała, że został ogłoszony konkurs „Bezpieczne gospodarstwo rolne” przez KRUS.
 
Do punktu 49 porządku obrad
 
                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 12.10, dziękując wszystkim za przybycie.
 
                        Na tym protokół zakończono.
 
Protokołowała:
                                                              
Agnieszka Kopczewska                         
 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Miejska

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2011-04-05

Data modyfikacji: 2011-10-03

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2011-04-05