protokół 14

        Protokół Nr XIV/2012

z XIV sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

      z dnia 30 stycznia 2012 r.
 
 
                XIV sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w sali konferencyjnej Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Jerzego Augustynowicza.
 
                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, zaproszeni goście oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
Potwierdzenie otrzymania przez radnych zaproszenia na sesję stanowi załącznik do protokołu.
 
Do punktu 1 porządku obrad
 
                 Pan Jerzy Augustynowicz, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1010. Stan radnych 15, obecnych 10.
Protokół z XIII sesji Rady Miejskiej wyłożono do wglądu Radnym na czas trwania posiedzenia. 
               
Do punktu 2 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił radnym proponowany porządek obrad. Następnie zaproponował rozszerzenie proponowanego porządku obrad o:
- punkt 15: podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia ogólnodostępnego charakteru obiektu mającego powstać w ramach operacji pn. „Budowa zespołu boisk sportowych w Stelmachowie, gmina Tykocin” współfinansowanego przez Unię Europejską, realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”.
Radni nie wnieśli uwag do zaproponowanych zmian.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowało 10 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
 
Porządek obrad:
 
1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.       Przyjęcie porządku obrad.
3.       Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza Tykocina za okres od 19 października 2011 r. do 30 stycznia 2012 r.
5.       Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę Tykocin za 2011 rok.
6.       Informacja Burmistrza Tykocina z wykonania uchwał za okres od 30 listopada 2010 r. do 31 grudnia 2011 r.
7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.
8.       Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej Nr 1971 B w miejscowości Hermany”.
9.       Podjęcie uchwały w sprawie sposobu zabezpieczenia kredytów bankowych planowanych do zaciągnięcia w 2012 roku.
10.    Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania zamiaru założenia i prowadzenia technikum oraz wystąpienia do Rady Powiatu Białostockiego z wnioskiem o zawarcie porozumienia.
11.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów na 2012 rok.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki na 2012 rok.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 rok.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr V/29/07 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 stycznia 2007 r.
15.    Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia ogólnodostępnego charakteru obiektu mającego powstać w ramach operacji pn. „Budowa zespołu boisk sportowych w Stelmachowie, gmina Tykocin” współfinansowanego przez Unię Europejską, realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”.
16.    Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej za 2011 rok.
17.    Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej za 2011 rok.
18.    Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej za 2011 rok.
19.    Interpelacje i zapytania radnych.
20.    Wolne wnioski i informacje.
21.    Zakończenie sesji.
 
 
Do punktu 3 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz zwrócił się o przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
 
           W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej głosowało 9 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Protokół został przyjęty większością głosów.
 
          
Do punktu 4 porządku obrad
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odczytał sprawozdanie z działalności za okres od 19 października 2011 r. do 30 stycznia 2012 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
O godz. 10.20 na posiedzenie sesji przybył Radny Wiesław Rutkowski. Stan radnych15, obecnych 11.
 
Do punktu 5 porządku obrad
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz przedstawiła z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę Tykocin za 2011 rok, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
               
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że kosztem samorządów są uzupełniane braki finansowe na szczeblu centralnym państwa. Koszty poniesione z 2011 roku  przez Gminę na oświatę wynosiły około 800 000 zł. Obowiązkiem Gminy jest wypłacenie wyrównań do wynagrodzeń nauczycieli, za 2011 rok to kwota około 185 000 zł.
Dodał, iż z przepisów Karta Nauczyciela wynika, że wynagrodzenie dla nauczyciela przebywającego na urlopie zdrowotnym jest wypłacane ze środków gminy, przez cały okres trwania urlopu. Obecnie na urlopach zdrowotnych przebywa pięciu nauczycieli, a koszt wynagrodzenia jednego nauczyciela to około 50 000 zł. Nie jest przeciwny urlopom zdrowotnym, jednak uważa, że koszty powinien ponosić Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Działania Gminy będą zmierzały w kierunku zmniejszenia liczby etatów w szkołach.
Dodał dla porównania, że roczne koszty za oświetlenie Gminy to kwota około 180 000 zł.
 
Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Wojciech Andraszek powiedział iż jako pracodawca i zarazem nauczyciel uważa, że lepszym rozwiązaniem byłoby przekazanie tak wysokich środków na rozwój szkoły, remonty bieżące itp. Projekt organizacyjny na rok szkolny 2012/2013 będzie zmniejszał liczbę etatów w Zespole Szkół i Przedszkola w Tykocinie.     
 
Do punktu 6 porządku obrad
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz omówiła informację Burmistrza Tykocina z wykonania uchwał za okres od 30 listopada 2010 r. do 31 grudnia 2011 r., która stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 7 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/118/2012 w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na 2012 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.  
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że zmniejsza się plan dochodów budżetowych o kwotę 400.000 zł. Zmiana dotyczy dotacji, która była planowana do pozyskania z Powiatu Białostockiego na przebudowę drogi powiatowej w Hermanach. Po ustaleniach z Powiatem postanowiono, że zadanie inwestycyjne będzie realizowane przez powiat, a gmina przekaże dotację dla Powiatu na pokrycie 50 % kosztów zadania.
Zwiększa się plan wydatków o kwotę 457.600 zł i zmniejsza o 777.600 zł. Zmiany dotyczą zwiększa się wydatki związane z eksploatacją żwirowni o kwotę 823 zł na wydatki związane z zatrudnieniem kierownika, zmniejsza się planowane wydatki inwestycyjne na inwestycję pn. Przebudowa drogi powiatowej w Hermanach o kwotę 800.000 zł i zwiększa się o 300.000 zł dotację celową dla Powiatu Białostockiego na realizację tej inwestycji, zwiększa sięwydatki na realizację inwestycji pn. Przebudowa drogi powiatowej i odcinków dróg gminnych we wsi Radule, na część powiatową – 22.400 zł oraz o na część gminną - 5.600 zł, na wykonanie dokumentacji projektowej, środki na ten cel były zaplanowane w budżecie roku 2011, w związku z koniecznością uzgodnień, przesunięto termin wykonania dokumentacji na 2012 rok.
               
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że komplikacje związane z przebudową drogi we wsi Radule wynikają z braku uzgodnień projektu z Telekomunikacją Polską. Na niektórych odcinkach pasa drogowego znajduje się kabel telekomunikacyjny, który zgodnie z przepisami prawa powinien przełożyć zarządca drogi. W związku z tym należy opracować dodatkowy projekt.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że zwiększa się o 40.000 zł wydatki na wykonanie dokumentacji do przebudowy dróg gminnych, dokumentacja będzie wykonywana na te odcinki, gdzie będzie możliwe pozyskanie dofinansowania, zwiększa się wydatki na realizację inwestycji pn. Przebudowa budynku Ośrodka Zdrowia w Jeżewie Starym – 8.500 zł, na pokrycie wydatków związanych z usunięciem eternitu, zwiększa się o 3.500 zł wydatki na wykonanie dokumentacji na Budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Tykocina, dokumentacja była zlecone do wykonania w 2011 roku i środki na ten cel były zaplanowane w 2011 roku, termin wykonania został przesunięty na 2012 rok, zwiększa się o 3.400 zł wydatki inwestycyjne na „Przebudowę świetlicy wiejskiej w Łaziukach”, na zdjęcie i utylizację eternitu, zwiększa się o 95.777 zł wydatki na oświatę w Zespole Szkół w Tykocinie, w tym na wydatki związane w wypłatą wyrównania nauczycielom – 84.777 zł oraz na zakup materiałów do doprowadzenia ciepłej wody do łazienek szkolnych – 11.000 zł.
 
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/118/2012 w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 8 porządku obrad
 
                Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/119/2012 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej Nr 1971 B w miejscowości Hermany”.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/119/2012 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej Nr 1971 B w miejscowości Hermany” głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
 
 
 
Do punktu 9 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/120/2012 w sprawie sposobu zabezpieczenia kredytów bankowych planowanych do zaciągnięcia w 2012 roku.
 
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że planuje się zaciągnięcie kredytu w wysokości 2.300 000 zł, kwota została zaplanowana w budżecie gminy oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Uchwała jest niezbędna do podpisania umowy.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/120/2012 w sprawie sposobu zabezpieczenia kredytów bankowych planowanych do zaciągnięcia w 2012 roku głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 10 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/121/2012 w sprawie zaopiniowania zamiaru założenia i prowadzenia technikum oraz wystąpienia do Rady Powiatu Białostockiego z wnioskiem o zawarcie porozumienia. Następnie zwrócił się z prośbą do Dyrektora Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Wojciecha Andraszka o zabranie głosu.
 
Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Wojciech Andraszek powiedział, że wyniki z egzaminów przeprowadzonych na zakończenie gimnazjum wykazały niski poziom wiedzy. Technikum o kierunku: Prowadzenie gospodarstwa agroturystycznego przygotowującego do zawodu: technik turystyki wiejskiej tworzy się w celu pomocy uczniom, którzy mają problemy z nauką. Dodał, że absolwent technikum może przejąć gospodarstwo rolne. Uczeń, który nie poradzi z nauką w Liceum np. w Białymstoku będzie miał możliwość przyjęcia do technikum po zaliczeniu przedmiotów zawodowych.
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że ostateczna decyzja o utworzeniu technikum należy do Rady Powiatu Białostockiego.
 
Radny Powiatu Białostockiego Bogusław Kwiatkowski dodał, że będzie prowadził działania dążące do pozytywnego zakończenia sprawy.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Jerzy Augustynowicz dodał, że ważną informacją jest możliwość przejęcia gospodarstwa rolnego po ukończeniu technikum, powinno to zachęcić młodzież z sąsiednich miejscowości.
Dodał, że Komisja Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej na posiedzeniu w dniu 26 stycznia 2012 r. pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaopiniowania zamiaru założenia i prowadzenia technikum oraz wystąpienia do Rady Powiatu Białostockiego z wnioskiem o zawarcie porozumienia.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/121/2012 w sprawie zaopiniowania zamiaru założenia i prowadzenia technikum oraz wystąpienia do Rady Powiatu Białostockiego z wnioskiem o zawarcie porozumienia głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 11 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/122/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów na 2012 rok.
 
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał plan pracy komisji na 2012 rok, który stanowi załącznik do uchwały.
 
 W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/122/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów na 2012 rok głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 12 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/123/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki na 2012 rok.  
 
Przewodniczący Komisji Oświaty Promocji Sportu i Turystyki Stanisław Lenczewski odczytał plan pracy komisji na 2012 rok, który stanowi załącznik do uchwały.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/123/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki na 2012 rok głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 13 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/124/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 rok.  
 
Pracownik ds. biura Rady Miejskiej Agnieszka Kopczewska odczytała plan pracy komisji na 2012 r., który stanowi załącznik do uchwały.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/124/2012 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 rok głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 14 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/125/2012 w sprawie zmiany Uchwały Nr V/29/07 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 stycznia 2007 r. Następnie zwrócił się z prośbą do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o omówienie projektu uchwały.
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedział, że projekt uchwały jest wynikiem pisma otrzymanego w Wydziału Nadzoru i Kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku. W uchwale Nr V/29/07 w sprawie określena zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Tykocin § 3 otrzymuje brzmienie: „ W konsultacjach mają prawo brać udział osoby zamieszkujące na terenie gminy”, usuwając poprzedni zapis „stale zamieszkujących” i „mających czynne prawo wyborcze”.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/125/2012 w sprawie zmiany Uchwały Nr V/29/07 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 stycznia 2007 r. głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 15 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Augustynowicz przedstawił projekt Uchwały Nr XIV/126/2012 w sprawie przyjęcia ogólnodostępnego charakteru obiektu mającego powstać w ramach operacji pn. „Budowa zespołu boisk sportowych w Stelmachowie, gmina Tykocin” współfinansowanego przez Unię Europejską, realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”. Następnie zwrócił się z prośbą do Architekt Gminy Pani Aliny Matysiuk Stankiewicz omówienie projektu uchwały.
 
Architekt Gminy Pani Alina Matysiuk Stankiewicz powiedziała, że przedmiotem uchwały jest zobowiązanie, że boiska we wsi Stelmachowo będą miały charakter ogólnodostępny. Inwestycja realizowana w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”, której wartość to kwota 634 000 zł, kwota dofinansowania to 376 000 zł, realizacja inwestycji nastąpi w 2013 roku.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem Uchwały Nr XIV/126/2012 w sprawie przyjęcia ogólnodostępnego charakteru obiektu mającego powstać w ramach operacji pn. „Budowa zespołu boisk sportowych w Stelmachowie, gmina Tykocin” współfinansowanego przez Unię Europejską, realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 16 porządku obrad
 
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski przedstawił Sprawozdanie z działalności Komisji za okres od 21 listopada 2010 r. do 31 grudnia 2011 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 17 porządku obrad
 
Przewodniczący Komisji Oświaty Promocji Sportu i Turystyki Stanisław Lenczewski przedstawił Sprawozdanie z działalności Komisji za okres od 21 listopada 2010 r. do 31 grudnia 2011 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 
Do punktu 18 porządku obrad
 
Pracownik ds. biura Rady Miejskiej Agnieszka Kopczewska przedstawiła Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za okres od 21 listopada 2010 r. do 31 grudnia 2011 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 19 porządku obrad
 
                Brak interpelacji i zapytań.
 
Do punktu 20 porządku obrad
 
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała o :
- wnioskach o zwrocie podatku akcyzowego i zmianie terminów składania wniosków;
- szkoleniu dotyczącym zdobycia uprawnień do uboju zwierząt;
- składaniu oświadczeń majątkowych przez radnych do końca kwietnia 2012 r.
 
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że Gmina Tykocin uczestniczy w projekcie „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi”, w związku z którym rozpoczęła się  przebudowa budynków Urzędu Miejskiego w Tykocinie. Koszt dofinansowania to kwota 300 000 zł. Koszty dofinansowania zostały zmniejszone o 100 000 zł ponieważ uznano, że wymiana dachu nie należy do termomodernizacji. Zgodnie z założeniami Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków docieplenie ścian wschodniej i południowej w budynku urzędu przy ul. Złotej 2 powinno być wykonane wewnątrz z płyty termoklimatycznej. Koszty takiego docieplenia szacowane są na kwotę około 150 000 zł. Analiza geologiczna wykazała, że budynek urzędu przy ul. Plac Czarnieckiego 2 jest w złym stanie. Pęknięcia powstałe w budynku zmuszają do „spięcia” go stalą (koszt około 12 000 zł), a także do zabezpieczenia fundamentów na głębokość 3 metrów. Kosztorys opracowano na kwotę 250 000 zł netto. Powstała propozycja o wycofaniu z wniosku na termomodernizację budynku urzędu przy ul. Plac Czarnieckiego 2 i przeznaczeniu go do sprzedaży. Wówczas administracja funkcjonowałaby w budynku przy ul. Złotej 2 i 11 Listopada 8 (w obecnym budynku Centrum Kultury). Należy zlecić wycenę budynku przed remontem oraz po wymianie dachu, okien i centralnego ogrzewania w celu odzyskania poniesionych nakładów finansowych. Zwrócił się do radnych o podjęcie tego trudnego tematu i zajęcie stanowiska.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Jerzy Augustynowicz zaprosił do dyskusji.
 
Radni nie zabrali głosu w tej sprawie.
 
Do punktu 21 porządku obrad
 
                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 12.00, dziękując wszystkim za przybycie.
 

                        Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                                                                                Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                              
Agnieszka Kopczewska                                                                                                            Jerzy Augustynowicz

Metryka strony

Udostępniający: Rada Miejska

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2012-02-22

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2012-02-22