Protokół Nr XXVII/04

Protokół Nr XXVII/04

z XXVII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 26 listopada  2004 r.

 

          XXVII sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.

 

                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, goście zaproszeni, pracownicy obligowani z urzędu oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.

 

 

Do punktu 1   porządku obrad.

                Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, gości zaproszonych oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1010.  Stan radnych 15,  obecnych 12.

 

               

Do punktu 2  porządku obrad.

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym proponowany  porządek obrad, a następnie wniósł o dodanie punktu 7 w sprawie omówienia projektu budżetu gminy na 2005 rok.

                Radni nie wnieśli uwag i propozycji do  porządku obrad.

W  zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem rozszerzonego  porządku obrad,  głosowało 12 obecnych radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej.

4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza Tykocina od dnia 29 czerwca  2004 r. do 26 listopada 2004 r.

         - omówienie sprawozdania,

         - dyskusja

5.   Podjęcie uchwał w sprawach:

a)       zmian w budżecie gminy na 2004 rok,

b)       opłaty administracyjnej,

c)        opłaty targowej,

d)       określenia wysokości  stawek podatku od posiadania psów,

e)       obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2004 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2005 rok,

f)        obniżenia średniej ceny sprzedaży drewna za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy do wymiaru podatku leśnego na rok 2005,

g)       określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2005,

h)       określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

i)         wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości z zasobu gminnego położonych w obrębie wsi Łazy Duże,

j)         zmieniająca uchwałę Nr XIV/90/03 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2003 r.  w sprawie wynagrodzenia Burmistrza.

6. Omówienie projektu budżetu na 2005 rok.

7.  Interpelacje.

8. Wnioski.

9. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.

 10.  Zakończenie sesji.

 

 

Do punktu 3 porządku obrad

                Przewodniczący obrad zwrócił się o przegłosowanie przyjęcia protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

                Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXVI sesji Rady Miejskiej głosowało 12  obecnych radnych.  Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Do punktu 4  porządku obrad

 

Burmistrz Tykocina Pan Krzysztof Chlebowicz omówił sprawozdanie ze swojej działalności od dnia 29 czerwca  2004 r. do 26 listopada 2004 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.

O godz. 10.15 na salę obrad przybyła radna Zofia Grodzka. Stan radnych 13.

 

Radna Grodzka w imieniu rodziców uczniów, podziękowała Burmistrzowi za przeprowadzony remont Zespołu Szkół w Radulach. 

 

                Burmistrz Pan  Krzysztof Chlebowicz podziękował radnej za pozytywną ocenę.  Następnie poinformował, że gmina ubiegając się o środki z funduszu SAPARD miała więcej szczęścia, niż w funduszach strukturalnych. O dofinansowanie  funduszy strukturalnych ubiegała się na dwa wnioski: na wodociąg do zamku i termomodernizację Zespołu Szkół i Przedszkole w Tykocinie i Zespołu Szkół w Radulach. Inwestycja obejmująca doprowadzenie wodociągu do zamku zajęła  na liście rankingowej 31 miejsce, jednak nie została zakwalifikowana do  dofinansowania. Natomiast wniosek na termomodernizację szkół  od panelu ekspertów uzyskał  86% maksymalnej ilości punktów i był na trzecim miejscu w województwie podlaskim. Niestety, w tym przypadku punktacja nie decydowała o podziale środków. Taki podział środków zbudził u wielu osób  zdziwienie. Mimo tego, zostaną podjęte dalsze działania w celu zdobycia środków na termomodernizację Zespołu Szkół i Przedszkole w Tykocinie i Zespołu Szkół w Radulach.   

 

Do punktu 5 pkt a  porządku obrad

              

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/154/04 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.

Pani Skarbnik omówiła radnym zmiany w budżecie na 2004 rok.

               Pan Burmistrz ustosunkował się do zmniejszonych dochodów z tytułu  wpłat do wodociągu na kolonię Radule, Rzędziany i Leśniki. Przy projekcie budżetu zakładano, że inwestycja  zostanie zrealizowana przy dofinansowaniu SAPARDU i obejmie budowę ok. 15 km wodociągu. Jednak siłami zakładu można było wykonać 1/3 inwestycji. W związku z tym było mniej wpłat nowych odbiorców. Zmiana wykonawcy inwestycji na GZGKiM spowodowała duży spadek kosztów inwestycji z 50-55 zł. za 1 mb do 22 zł.

Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/154/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/154/04

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

 

Do punktu 5  p.pkt b  porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/155/04 w sprawie opłaty administracyjnej.

 

                Sołtys Kolonii Stelmachowo, Pan Jerzy Augustynowicz zapytał, kto może w Urzędzie Miejskim zrobić wyrys?

 

                Pan Burmistrz wyjaśnił, że w/w uchwała zawiera pojęcie wypisu i wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego. Natomiast wyrys geodezyjny jest zadaniem Starostwa powiatowego.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/155/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/155/04

w sprawie opłaty administracyjnej

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

 

Do punktu 5  p.pkt c  porządku obrad

 

           Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/156/04 w sprawie opłaty targowej. Następnie, wspólnie z pracownicą Urzędu Miejskiego w Tykocinie Panią Marią Roszkowską omówił  projekt w/w uchwały,  porównując stawki obowiązujące  z proponowanymi na rok przyszły.

           Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/156/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/156/04

w sprawie opłaty targowej

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

Do punktu 5  p.pkt d  porządku obrad

 

         Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/157/04 w sprawie określenia wysokości  stawek podatku od posiadania psów.

 

        Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

       W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/157/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/157/04

w sprawie określenia wysokości  stawek podatku od posiadania psów

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

Do punktu 5  p.pkt e  porządku obrad

 

          Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/158/04 w obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2004 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2005 rok.  Następnie poinformował, że stawka podatku rolnego w roku 2004  wynosiła 33 zł. za q i została podwyższona na rok przyszły  po uwzględnieniu inflacji o 1 zł.

         Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

 

        W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/158/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/158/04

w obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2004 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2005 rok.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

Do punktu 5  p.pkt f  porządku obrad

             Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/159/04 w obniżenia średniej ceny sprzedaży drewna za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy do wymiaru podatku leśnego na rok 2005.

            Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

 

           W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/159/04 głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

Uchwała Nr XXVII/159/04

obniżenia średniej ceny sprzedaży drewna za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy do wymiaru podatku leśnego na rok 2005

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu            

 

 

Do punktu 5  p.pkt g  porządku obrad

 

           Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/160/04 w określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2005, porównując stawki obowiązujące ze stawkami proponowanymi na rok przyszły.

 

           Pan Witold Ostrowski Prezes GS „Sch”  zapytał, czym kierowała się Rada Miejska ustalając granicę zatrudnienia od 1 do 5 osób  w różnicowaniu podatku  od nieruchomości dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

           Pan Burmistrz wyjaśnił,  że  stawka podatku dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą  i zatrudniających od 1 do 5 osób  została już zmniejszona  w 2002 roku.  Zamierzeniem Rady było wsparcie małych, rodzinnych  firm i stworzenie im przychylnych warunków do dalszego rozwoju. Obniżenie tego podatku dla  dużych firm takich jak TP SA, CPN czy też Zakład Energetyczny, nie spowodowałoby obniżenia cen ich produktów dla mieszkańców gminy Tykocin.

Radna Grodzka dodała, że małe firmy borykają się  z dużymi obciążeniami i intencją Rady była pomoc, poprzez zastosowanie obniżonej stawki podatku od nieruchomości. Konieczne było sprecyzowanie w uchwale pojęcia małej działalności gospodarczej, bowiem ustawa za małą działalność gospodarczą uznaje zakład zatrudniający do 50 osób. Radni uznali, że za małą działalność gospodarczą na terenie gminy Tykocin można uznać zatrudnienie od 1 do 5 osób.  

Radny Grabowski zwrócił się z wnioskiem  o przeprowadzenie głosowania  nad każdym punktem uchwały.

 

W ust. 1 pkt 1 omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 1 pkt 1 omawianej uchwały.

                Pan Burmistrz poinformował, że podatkiem tym zostaną objęte duże przedsiębiorstwa takie jak TP S.A. , zakłady energetyczne, CPN-y. Projekt uchwały proponuje zastosowanie maksymalnej stawki m.in. z uwagi na to, że  obniżka podatków nie spowoduje zmniejszenia kosztów usług tych przedsiębiorstw dla mieszkańców naszej gminy.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 1 pkt.1 stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

W ust. 1 pkt. 2 omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 1 pkt 2 omawianej uchwały.

                Pan Burmistrz wyjaśnił,  aby  nie zwiększać kosztów  wody i ścieków, projekt uchwały przewiduje dla wodociągów  i oczyszczalni stawkę podatku w wysokości 0,02 zł. od 1 m2 powierzchni.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 1 pkt.2 stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

W ust. 1 pkt. 3 omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 1 pkt 3  omawianej uchwały.

Pan Burmistrz dodał,  że podatek taki w gminie nie występuje i proponuje przyjęcie stawki ustalonej  w rozporządzeniu.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 1 pkt.3  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

W ust. 1 pkt. 4  omawianej uchwały

Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 1 pkt 4  omawianej uchwały.

                Radni nie wnieśli do w/w punktu uwag ani pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 1 pkt.4  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

W ust. 2  pkt. 1  omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 1  omawianej uchwały dodając, że wysokość stawki w stosunku do roku ubiegłego nie uległa zmianie.

                Pan Burmistrz uspokoił, że obawy o ciągły wzrost w/w  podatku  są zbyteczne.  Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami,  przynajmniej w obecnej kadencji podatek od budynków mieszkalnych nie będzie podwyższany.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.1  stawką podatku głosowało 12 radnych, 1 przeciw. Stawka została podjęta większością głosów.

 

 

W ust. 2  pkt. 2  omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 2  omawianej uchwały.

Radni do w/w stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.2  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 2  pkt. 3  omawianej uchwały

   Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 3  omawianej uchwały.

                Radni do w/w stawki  nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.3  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 2  pkt. 4  omawianej uchwały

               Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 4  omawianej uchwały.

                Radni do w/w stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.4  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 2  pkt. 5  omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 5  omawianej uchwały.

                Radni do omawianej stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.5  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 2  pkt. 6  omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 6  omawianej uchwały.

Radni do omawianej stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.6  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 2  pkt. 7  omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 2  pkt 6  omawianej uchwały.

Radni do omawianej stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 2  pkt.7  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 3  pkt. 1   omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 3  pkt 1 omawianej uchwały.

Radni do omawianej stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 3  pkt.1   stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W ust. 3  pkt. 2   omawianej uchwały

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym treść ust. 3  pkt 2 omawianej uchwały.

Radni do omawianej stawki nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowaną ust. 3  pkt.2  stawką podatku głosowało 13 radnych. Stawka została podjęta jednogłośnie.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/160/04 głosowało 13  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie..

 

Uchwała Nr XXVII/160/04

w sprawie określenia wysokości stawek  podatku od nieruchomości na rok 2005

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

Do punktu 5  p.pkt h  porządku obrad

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/161/04 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych dodając, że stawki w/w podatku pozostają na poziomie roku ubiegłego.

Radni do w/w projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/161/04 głosowało 13  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie..

 

Uchwała Nr XXVII/161/04

w sprawie określenia wysokości stawek  podatku od środków transportowych

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

Do punktu 5  p.pkt i  porządku obrad

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/162/04 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości z zasobu gminnego położonych w obrębie wsi Łazy Duże.

                Pan Burmistrz wyjaśnił, że przedmiotowa działka była własnością Skarbu Państwa i została skomunalizowana. Powstała w wyniku przebudowy rzeki Narew i obecnie stanowi nieużytek.  Właściciel działki sąsiadującej, zainteresowany jest jej zakupem.

                Radny Grabowski zapytał, gdzie jest położona omawiana nieruchomość?

                Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie wyjaśnił, że znajduje się ona około 1 km za wsią Łazy Duże. 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/162/04 głosowało 13  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie..

 

Uchwała Nr XXVII/162/04

w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości z zasobu gminnego położonych w obrębie wsi Łazy Duże

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

Do punktu 5  p.pkt j  porządku obrad

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXVII/163/04 zmieniający uchwałę Nr XIV/90/03 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2003 r.  w sprawie wynagrodzenia Burmistrza. Wyjaśnił, że w 2003 r. Rada Miejska przydzieliła Burmistrzowi dodatek specjalny w wysokości 30% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego za pozyskiwanie środków z funduszy unijnych. Dodatek został przyznany na rok.  Przygotowany projekt uchwały przedłuża wysokość ustalonego dodatku specjalnego na czas nieokreślony.

 

Pan Burmistrz dodał, że poprzedni zapis ustawy umożliwiał przyznanie dodatku specjalnego na rok. Obecnie nastąpiła zmiana i jest możliwość jego przyznania  na czas nieokreślony.  Stanowił on element wynagrodzenia w 2004 roku i jeżeli opinia radnych będzie pozytywna zostanie przesunięty na lata następne. Poprosił o analizę jego dotychczasowego zaangażowania w pozyskiwanie funduszy unijnych i podjęcie właściwej decyzji.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXVII/163/04 głosowało 13  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie..

 

Uchwała Nr XXVII/163/04

zmieniająca uchwałę Nr XIV/90/03 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 7 listopada 2003 r.  w sprawie wynagrodzenia Burmistrza

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

                Pan Burmistrz podziękował radnym za dobrą ocenę jego pracy. Dodał, że środki pozyskane z funduszy unijnych wynoszą 1 100 000 zł. Dodatkowo trafne zachowanie, podczas niejasnych interpretacji z podatkiem VAT przy podpisywaniu aneksów do umów  z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pozwoliło na zaoszczędzenie w budżecie gminnym 80 000 zł.

 

Do punktu 6  porządku obrad

                Pani Skarbnik omówiła radnym projekt budżetu gminy na 2005 rok, który stanowi załącznik  do oryginału protokołu.

 

                Pan Burmistrz omówił dokładnie planowane inwestycje gminne na 2005 rok:

- remont Zespołu Szkół w Tykocinie i Radulach,  wysokość inwestycji to 100 000 zł., z czego  50 000 zł.  planuje się pozyskać z  1% rezerwy oświatowej z Ministerstwa   Edukacji  Narodowej i Sportu.

- termomodernizacja Zespołu Szkół i Przedszkole w Tykocinie i Zespołu Szkół w Radulach,  wartość kosztorysowa zadania to 2 979 624 zł., z czego 2 466317 zł. planuje się pozyskać z  Funduszy Strukturalnych;

- budowa wodociągu w Tykocinie, przewidywany koszt inwestycji to 140 693 zł, z czego 103 191 zł. planuje się pozyskać z  zewnątrz.

- budowa kanalizacji do zamku, planowany koszt inwestycji to 190 340 zł., przewidywana  dotacja  ze środków unijnych to  146 825 zł.

- modernizacja strażnicy OSP w Łopuchowie, która obejmie ułożenie elewacji na zewnątrz, na ten cel przeznacza się 8 000 zł.;

- budowa ulicy Zacerkiewnej, poprzez ułożenie asfaltu, szacunkowy koszt inwestycji to  90 000 zł.

- ułożenie bruku na ul. Nadkanalnej, zadanie zostanie wykonane przez GZGKiM przy koszcie  57 000 zł.

-  budowa studni głębinowej w Jeżewie Starym za ok. 95 000 zł.;

- modernizacja budynku Urzędu Miejskiego, która obejmie zagospodarowanie placu przed Urzędem, ułożenie elewacji i wymianę    centralnego ogrzewania. Przewidywany koszt  135 000 zł. będzie uzupełniany ewentualnymi rezerwami;

- budowa wodociągu Radule - Rzędziany, zadanie wykonane zostanie siłami GZGKiM,  przewidywane środki na ten cel w  wysokości 120 000 zł. zostały zapisane w budżecie   GZGKiM.

 

Do punktu 7  porządku obrad

 

                Radni nie wnieśli interpelacji.

 

Do punktu 8  porządku obrad

 

                Pan Piotr Korziński, pracownik Urzędu Miejskiego w Tykocinie poinformował zgromadzonych o  szkoleniach na n/w tematy:

- szkolenie na obszarach pilotażowych przygotowujące rolników do wdrażania programów rolnośrodowiskowych,

- prowadzenie i rozwój gospodarstw specjalizujących się w produkcji mleka w aspekcie  racjonalizacji wykorzystania podstawowych czynników produkcji  zgodnie z wymogami Unii Europejskiej.

Szczegółowe informacje na w/w tematy zostały rozdane sołtysom z terenu gminy Tykocin i pozostałym zainteresowanym.

 

                Radny Grabowski zwrócił się z wnioskiem o wymianę opiekuna uczniów autokaru szkolnego kursującego na trasie Tykocin - Szafranki. Wniosek swój popiera zgłaszanymi do niego skargami mieszkańców.

 

                Pan Burmistrz oznajmił, że przyjmuje wniosek radnego, ale  przed podjęciem jakichkolwiek  działań,  musi opinię o  pracowniku  sprawdzić i potwierdzić.

 

                Pan Jerzy Augustynowicz, sołtys Kolonii Stelmachowo w imieniu sołtysów z terenu gminy Tykocin złożył Burmistrzowi podziękowania za dobrą organizację dożynek gminnych.

 

                Sołtys wsi Jeżewo Stare pan Krzysztof Ostrowski zwrócił się do Pana Burmistrza z pytaniem, czy w przypadku sprzedaży Szkoły w Jeżewie Starym, jego sołectwo  na tym zyska?

 

                Pan Burmistrz poinformował, że najważniejszym celem jest zagospodarowanie tego obiektu. W przypadku jego sprzedaży mieszkańcy zostaną poinformowani o takich decyzjach wcześniej i odczują ten fakt w sposób namacalny.

 

 

Do punktu 9  porządku obrad

                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1221, dziękując wszystkim za przybycie.

 

                        Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                              Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie

                                                                                              Bogusław Kwiatkowski

                                                                                                                      

Protokołowała:

Barbara Zachowicz

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2004-12-16

Data modyfikacji: 2004-12-16

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2004-12-16