Protokół z XL Sesji Rady Miejskiej z 22 marca 2006 r.

Protokół Nr XL/06

z XL sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 22 marca 2006 r.

 

 

XL sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.

 

                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, zaproszeni goście, pracownicy obligowani z urzędu oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.

 

 

 

Do punktu 1 porządku obrad.

 

 

                Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, pracowników urzędu i gości zaproszonych. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1011. Stan radnych 15, obecnych 12.

               

 

Do punktu 2 porządku obrad.

 

 

        Przewodniczący obrad przedstawił radnym proponowany porządek obrad, a następnie zaproponował jego rozszerzenie o projekt Uchwały Nr XL/247/06 w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych, przeznaczenia dochodów oraz określenia jednostek budżetowych, w których mogą być otwierane rachunki dochodów własnych. W/w uchwała może być przedmiotem obrad jako ostatnia w proponowanym porządku obrad tj. w punkcie 9 p. pkt. g.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wprowadzeniem do porządku obrad projektu w/w uchwały głosowało 12 obecnych radnych. Projekt w/w uchwały został wprowadzony jednogłośnie.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

 

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miejskiej.

4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza za okres od 29 grudnia do 21 marca 2006r.

- omówienie sprawozdania,

- dyskusja nad sprawozdaniem.

5.       Sprawozdanie z wykonania uchwał za rok 2005.

- omówienie sprawozdania,

- dyskusja nad sprawozdaniem.

6. Omówienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za rok 2005.

7. Omówienie sprawozdania z działalności Komisji Oświaty i Turystyki za rok 2005.

8. Omówienie sprawozdania z działalności Komisji Infrastruktury i Sportu za rok 2005.

      9. Podjęcie uchwał w sprawach:

a)       budżetu gminy na 2006 rok,

b)       zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 rok,

c)        zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty i Turystyki na 2006 rok,

d)       zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Sportu na 2006 rok,

e)       Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005,

f)        likwidacji Szkoły Filialnej w Siekierkach,

g)       ustalenia źródeł dochodów własnych, przeznaczenia dochodów oraz określenia jednostek budżetowych, w których mogą być otwierane rachunki dochodów własnych.

10. Interpelacje.

11. Wnioski.

12. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.

      13. Zakończenie sesji.

 

 

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się o przegłosowanie przyjęcia protokołu z XXXIX sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

                Radni do w/w protokołów nie wnieśli uwag i pytań.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXXIX sesji Rady Miejskiej głosowało 12 obecnych radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

                Burmistrz Tykocina Pan Krzysztof Chlebowicz omówił sprawozdanie ze swojej działalności od dnia 29 grudnia 2005 r. do 21 marca 2006 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni nie wnieśli uwag i pytań do omówionego sprawozdania.

 

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący obrad zwrócił się z prośbą do Zastępcy burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał za rok 2005.

 

Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz omówiła zgromadzonym sprawozdanie z wykonania uchwał za rok 2005. Sprawozdanie stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni do omówionego sprawozdania nie wnieśli uwag i pytań.

 

O godz. 1031 salę obrad opuścił Radny Rogalewski, a o godz. 1034 Radny Popławski. Stan radnych obecnych na sesji 10.

 

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Sławomir Maks omówił sprawozdanie z działalności komisji za rok 2005. Sprawozdanie stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni nie wnieśli pytań i uwag do omówionego sprawozdania.

 

 

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Członek Komisji Oświaty i Turystyki Pani Hanna Gładysz omówiła sprawozdanie z działalności komisji Oświaty i Turystyki za rok 2005. Sprawozdanie stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni nie wnieśli pytań i uwag do omówionego sprawozdania.

 

 

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Infrastruktury i Sportu za rok 2005. Sprawozdanie stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni nie wnieśli pytań i uwag do omówionego sprawozdania.

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt. a porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/241/06 w sprawie budżetu gminy na 2006 rok. Następnie, poprosił o komentarz do w/w projektu uchwały Panią Dorotę Sadowską Skarbnika Gminy.

 

                Pani Dorota Sadowska omówiła radnym budżet gminy na 2006 r.

 

                Pan Burmistrz podsumowując wypowiedź Skarbnika Gminy dodał, że wydatki inwestycyjne na 2006 rok wynoszą 3,5 mln zł. W roku 2002 była to kwota 544 tys. zł. To porównanie daje obraz ogromu inwestycji, jaki obecny samorząd ma do zrealizowania. Stwierdził, że na podstawie listy ogłoszonej na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego może poinformować, iż na wszystkie inwestycje są zabezpieczone środki finansowe. Następnie, zwrócił się z prośbą do Pani Skarbnik o ponowne odczytanie inwestycji przewidywanych do wykonania w 2006 roku.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła radnym wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2006 roku, który stanowi załącznik nr 5 do budżetu gminy.

 

 

                Pan Burmistrz wniósł komentarz do inwestycji obejmującej przebudowę Urzędu Miejskiego w Tykocinie. Wyjaśnił, że kwota 30 000 zł. poniesiona na przygotowanie dokumentacji była konieczna z racji ubiegania się w przyszłości o dotacje, a także załatwiania spraw urzędowych w Starostwie Powiatowym i u Konserwatora Zabytków. Dodał, że te 30 tys. zł. to wyraz silnych negocjacji, gdyż pierwsza oferta architekta opiewała na kwotę 100 tys. zł. Podobnie, dzięki wnikliwej penetracji rynku projektantów udało się zmniejszyć koszty dokumentacji na budowę zespołu boisk sportowych we wsi Radule z kwoty 25 000 zł do 11 000 zł.

 

Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/241/06 głosowało 9 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

Uchwała Nr XL/241/06

w sprawie budżetu gminy na 2006 r.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt. b porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/241/06 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2006. Następnie, poprosił Przewodniczącego Komisji o przedstawienie planu pracy.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Sławomir Maks przedstawił plan pracy komisji na rok 2006. Niniejszy plan stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni do w/w projektu uchwały nie wnieśli pytań i uwag.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/241/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XL/241/06

w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2006.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt c porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/242/06 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty i Turystyki na rok 2006. Następnie, zwrócił się z prośbą o przedstawienie planu pracy komisji na rok 2006.

Członek Komisji Oświaty i Turystyki Pani Hanna Gładysz przedstawiła radnym plan pracy komisji na 2006 r. Niniejszy plan stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radni do w/w projektu uchwały nie wnieśli pytań i uwag.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/242/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XL/242/06

w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty i Turystyki na rok 2006.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt d porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/243/06 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Sportu na rok 2006 oraz plan pracy Komisji na 2006 rok. Uchwała i plan pracy stanowią załączniki do oryginału protokołu.

 

                Radni do w/w projektu uchwały nie wnieśli pytań i uwag.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/243/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

Uchwała Nr XL/243/06

w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Infrastruktury i Sportu na rok 2006.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt e porządku obrad

 

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/244/06 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych na rok 2006. Następnie, poprosił Przewodniczącą w/w Komisji Panią Barbarę Perkowską o przedstawienie niniejszego programu.

 

Pani Barbara Perkowska omówiła radnym Program Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych na rok 2006, który plan stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                Sołtys Kolonii Tykocin Pan Jerzy Kapica poruszył temat boiska szkolnego. Zaproponował, aby podjąć rozmowy z Radą Parafialną w kierunku wydzierżawienia 1 ha placu przy ulicy Klasztornej i zagospodarowania go pod boisko sportowe na treningi. Wykorzystywane na ten cel boisko szkolne jest niszczone. Ponadto, utrudnia się korzystanie z niego innym chętnym. Trzy drużyny Hetmana trenują intensywnie i potrzebują innego większego terenu. Uchroni to murawę i zapewni dobrą prezentację boiska szkolnego podczas rozgrywek sportowych.

 

                Pan Burmistrz poprosił o ustosunkowanie się do powyższej wypowiedzi Przewodniczącego Rady Miejskiej Pana Bogusława Kwiatkowskiego, który pełni funkcję Z-cy prezesa Hetmana Tykocin.

 

 

Przewodniczący obrad oznajmił, że nie słyszał o problemie zakazu korzystania z boiska. Może sołtys nawiązał do sytuacji z czerwca ubiegłego roku, gdy po rozgrywkach ligowych zniszczona murawa dzięki wsparciu burmistrza została odsiana i wówczas nikt boiska nie używał. Mogło być też tak, że warunki pogodowe ograniczały ten dostęp. Póki, co, nie zarejestrował takiego problemu.

 

Sołtys Kapica zapytał, czy uczniowie korzystają z boiska szkolnego?

 

Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że zatrudniony w szkole nauczyciel, a jednocześnie trener piłki nożnej koordynujący pracę uczniów i zajęcia sportowe nie zgłaszał problemów, które by uniemożliwiały korzystanie z boiska. Oprócz boiska dużego do dyspozycji uczniów są dwa inne: średnie i małe. Wytłumaczył, że czasami są sytuacje, gdy wejście na boisko jest nie możliwe, tj., gdy trawa musi urosnąć, albo boisko wyschnąć. Natomiast, jak najbardziej popiera sprawę zorganizowania nowego boiska.

 

Pan Burmistrz oznajmił, że wniosek sołtysa jest ciekawy i potwierdza słuszność działań, które podjął sam. Rozmawiał z proboszczem, aby jako zarządca terenu przy ulicy Klasztornej udostępnił go na cele sportowe. Ta rozmowa nie była zobowiązująca. Ks. proboszcz wykazał przychylne nastawienie, ale do uzgodnień nie doszło i odzewu nie ma. Należy jednak bardziej zrozumieć sytuację gminy Tykocin. Potrzeb jest wiele i pomimo, że pomysł jest słuszny, to wymaga nakładów finansowych. W sytuacji otrzymania dofinansowania na budowę zespołu boisk w Radulach, należałoby zorganizować i boisko w Tykocinie. Najlepiej gdyby tych boisk było dwa albo trzy. Jednak porównując zapotrzebowanie na boisko i na inwestycje zawarte w budżecie to widać pewną rozbieżność. Nie należy jednak rezygnować z dyskusji na ten temat na Radzie Parafialnej i cieszy się, że aktywny sołtys będzie to popierał. Biorąc pod uwagę dodatkowe wsparcie Klubu Sportowego Hetman uważa, że temat wynegocjowania placu przy ul. Klasztornej w Tykocinie jest do pokonania. Przemawia choćby za tym fakt, że za czasów proboszcza Biniewskiego teren ten przez 10 lat służył celom sportowym.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/244/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XL/244/06

w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych na rok 2005.

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt f porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/245/06 w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Siekierkach. Następnie, zwrócił się do Z-cy burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o krótkie objaśnienie przedmiotu w/w uchwały

               

Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że wszystkie procedury związane z likwidacją szkoły zostały przeprowadzone, tzn. podjęto uchwałę o zamiarze likwidacji w/w szkoły, zorganizowano spotkanie z rodzicami uczniów, wystąpiono do Kuratora Oświaty o opinię w tej sprawie i otrzymano opinię pozytywną. W chwili obecnej brakuje uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Siekierkach, która jest teraz przedmiotem obrad. Dodała, że rodzice uczniów zrozumieli, że szkoła w Tykocinie zapewni ich dzieciom lepszą edukację i szerszy dostęp do bazy i środków dydaktycznych.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/245/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XL/245/06

w sprawie likwidacji Szkoły Filialnej w Siekierkach

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

 

 

 

Do punktu 9 p. pkt g porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XL/246/06 w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych, przeznaczenia dochodów oraz określenia jednostek budżetowych, w których mogą być otwierane rachunki dochodów własnych. Następnie, zwrócił się z prośbą do Skarbnika Gminy o omówienie projektu powyższej uchwały.

 

Skarbnik Gminy Pani Dorota Sadowska wyjaśniła, że projekt uchwały przewiduje utworzenie oddzielnego rachunku dla dochodów z tytułu odpłatności za umieszczenie reklam na autobusach szkolnych i odpłatności z tytułu wynajmu autobusów szkolnych.  Dochód z tytułu umieszczenia reklam na autobusach szkolnych jest dochodem nowym. Z takim wnioskiem zwróciła się do Gminy lokalna firma Sobsmak. Środki z wynajmu i reklam będą przeznaczone na pokrycie kosztów utrzymania autobusów szkolnych i wydatki związane z kulturą fizyczną i sportem.

Pan Burmistrz uzupełnił, że działania te będą podjęte w celu umożliwienia Klubowi Sportowemu „Hetman”  podpisania umowy ze sponsorem, którym będzie firma „Sobsmak Bis” z Tykocina. Zapewni ona dofinansowanie działalności „Hetmana” w kwocie 15 tys. zł. rocznie. W zamian za to, Sobsmak Bis stawia wymóg umieszczenia reklamy swojej firmy na autokarach szkolnych. Dodatkowo za reklamę będzie wpłacała pewną kwotę do budżetu gminy. Pomagając tym dwóm podmiotom wesprze się  zarówno rozwoj sportu jak i lokalne przedsiębiorstwo, które płaci podatki i zatrudnia ludzi.

Przewodniczący obrad dodał, że umowa zostanie podpisana na okres 5 lat z możliwośćią przedłużenia. Będzie zawierała klauzulę, iż w przypadku awansowania KS „Hetman” wyżej, kwota 15 tys. zł. wzrośnie o 60%.  Podziękował Burmistrzowi za przychylne potraktowanie dziłalności stowarzyszenia.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XL/246/06 głosowało 10 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XL/246/06

w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych, przeznaczenia dochodów oraz określenia jednostek budżetowych, w których mogą być otwierane rachunki dochodów własnych

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu

Do punktu 10 porządku obrad

 

Rani nie wnieśli interpelacji.

 

 

 

Do punktu 11, 12 porządku obrad

 

-              Przewodniczący obrad poinformował radnych o otrzymaniu anonimowego listu dotyczącego działalności ks. proboszcza. Odpowiedział, że Rada Miejskia i Przewodniczący obrad nie mają w swoich kompetencjach zadania obejmującego nadzorowanie działalności księdza proboszcza.  Złożył tą odpowiedź na forum Rady, ponieważ nie zna nazwisk autorów lub autora listu.  Ma zarazem nadzieję, że  następne pisma zostaną podpisane i odpowiedź będzie mógł dostarczyć samym zainteresowanym.

-              Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola Pan Wojciech Andraszek złożył w imieniu swoim, nauczycieli, uczniów i ich rodziców podziękowania Burmistrzowi, Radzie i wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie projektow związanych z usprawnieniem i unowocześnieniem pracy szkoły.

-              Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz przekazała zgromadzonym informacje o:

a)       obwieszczeniu dotyczącym postępowania w sprawie wydania przez Wojewodę o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na dostosowaniu rozbudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na trasie Jeżewo – Białystok na terenie gmin Tykocin i Choroszcz.

b)       obowiązku wymiany praw jazdy wydanych do dnia 30.06.1999 r. Termin wymiany mija z dniem 30.06.2006r.

c)        przeprowadzeniu przez PKS analiz przepływu pasażerów i wpływów otrzymywanych z poszczególnych kursów, które spowodowały zawieszenie 2 kursów w dni wolne od pracy tj. godz. 10.00 Białystok – Tykocin, godz. 11.00 Tykocin – Białystok i godz. 17.00 Białystok - Jeżewo – Sierki i z powrotem o godz. 18.30.

d)       że, przypadku znalezienia padłych, dzikich ptaków poza gospodarstwem należy powiadomić Powiatowego Lekarza Weterynarii.

e)       możliwości składania przez rolników wniosków o dopłaty bezpośrednie. W Centrum Kultury Sportu i Turystyki w Tykocinie pomocą służyć będzie pracownik Wojewódzkiego Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego oraz pracownik Urzędu Miejskiego w Tykocinie.

-       Pan Burmistrz przekazał informację, że na osiem wniosków złożonych do dofinansowania przez Powiat Białostocki na liście Województwa nie znalazł się żaden. Jeden ze złożonych wniosków obejmował przebudowę drogi powiatowej nr 1374b na odcinku Słomianka – granica powiatu i wnioskował o dofinansowanie 680 tys. zł przy wkładzie własnym 290 tys. zł. Tym samym, oznacza to, że z braku pieniędzy inwestycja ta nie zostanie w roku bieżącym zrealizowana. Uczestnicząc w pracach Komisji Infrastruktury Technicznej Powiatu Białostockiego omówiono możliwość położenia asfaltu w Sanikach i Sierkach. W miejscowościch tych połowa drogi jest własnością Powiatu i mimo wsparcia finansowego, Gmina Tykocin tych inwestycji przeprowadzić nie może. Należy to do zadań Powiatu. Dodał, że jednocześnie poruszył temat odpowiedniego zagospodarowania wkładu własnego Powiatu przeznaczonego na drogę Słomianka-granica powiatu,  w przypadku braku dofinansowania ze środkow UE. Wskazał, że jego zdaniem najpilniejszego remontu w gminie Tykocin wymagają drogi powiatowe w Sanikach i Sierkach i na ten cel powinien zostać przeznaczony ten wkład. Nie powinno się go wydatkować, ani na cele oświatowe, ani przeznaczyć dla innych gmin. Następnie, przekazał  wiadomość, że pozyskawszy spore środki finansowe Zarząd Dróg Wojewódzkich, zamierza część z nich wydatkować na przebudowę dwóch dróg wojewódzkich, w tym odcinka drogi wojewódzkiej Jeżewo – Tykocin – Krypno – Knyszyn,  aż do miejscowości Sokolany.

-       Radny Grabowski zwrócił się z wnioskiem o podżwirowanie dróg w Słomiance. Dodał, że zmartwiła go wiadomość o niezraelizowaniu przez Powiat  inwestycji polegającej na położeniu warstwy bitumicznej na odcinku Słomianka - granica Powiatu i uważa, że w tej sprawie zawiódł Radny Powiatowy Józef Sikorski.

-       Pan Burmistrz zaproponował radnemu wspólny wyjazd do Zarządu Dróg Powiatowych w celu przekonania o konieczności zmodernizowania tej drogi i przekazania części pieniędzy z wkładu na wyżwirowanie  tego odcinka. Dodał, że w przypadku otrzymania dotacji na zakup autokaru szkolnego, można będzie zaciągnąć kredyt z przeznaczeniem na dofinansowanie remontu dróg powiatowych na terenie Słomianki.

-       Sołtys Kolonii Tykocin Pan Jerzy Kapica podziękował Kierownikowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej  za wzorowe odśnieżanie dróg mieszkańcom Kolonii Tykocin.

-       Pan Burmistrz  poinformował, że cieszy się z informacji sołtysa, bo ona potwierdza, że pewne organizacyjne zmiany, których dokonał w roku ubiegłym są trafne.

-       Sołtys wsi Krosno Pan Wiesław Rutkowski zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza, czy będą podjęte prace naprawcze dróg gminnych np. w miejscowości Krosno.

-       Pan Burmistrz odpowiedział, że w budżecie gminy na żwirowanie dróg gminnych zapisanych jest 100 tys. zł. W przypadku powstania oszczędności ta kwota zostanie zwiększona. Żwirowanie będzie dokonywane według hierarchii potrzeb.

 

 

 

Do punktu 13 porządku obrad

 

                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1236, dziękując wszystkim za przybycie.

 

                        Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała:

Barbara Zachowicz

                                                                                                                                                                                 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2006-05-02

Data modyfikacji: 2006-05-02

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2006-05-02