Uchwała Nr XVI/105/03

Uchwała Nr XVI/105/03

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 28 grudnia 2003 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zadań zleconych

Na podstawie art. 118 ust. 3 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz. U. Nr 15, poz. 148, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851/ w związku z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zmiany: z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717/ Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Określone w uchwale nr XVI/105/03 Rady Miejskiej z 28 grudnia 2003 r. zasady i tryb stosuje się do udzielenia dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

§ 2. 1. O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych, nie działające w celu osiągnięcia zysku, prowadzące działalność statutową związaną z realizacją zadań gminy, o których mowa w § 1.

2. Oferty powinny być złozone w terminie do dnia 30 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

3. W przypadkach szczególnych, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, wniosek może być złożony po upływie ww. terminu.

4. Oferty realizacji zadania, o którym mowa w § 1, może również złozyć podmiotom wymienionym w § 2 ust. 1 Burmistrz, podmiot przyjmujący oferty Burmistrza składa pisemny wniosek o realizację zadania, o którym mowa w § 1.

§ 3. 1. Wnioski - oferty podmiotów zainteresowanych powinny zawierać w szczególności:

1) szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

2) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zdania,

3) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,

4) termin i miejsce realizacji zadania

5) informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.

2. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

3. Wniosek powinien zawierać także poświadczenia z urzędu skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publicznoprawnych.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu wnioskodawcy.

5. Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

6. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych.

§ 4. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Miejskiej uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy,

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do rzeczowego zakresu zadania,

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

5) analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.

2. Burmistrz dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

§ 5. Warunkiem zlecenia przez samorząd gminy realizacji zadania jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza z podmiotem wnioskodawcą reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 3 ust. 2.

Umowa powinna zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy,

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji, czasookres realizacji,

3) określenie czasu jego realizacji,

4) wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania, terminy oraz sposób jej przekazywania,

5) zobowiązanie zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez zleceniodawcę w sposób umozliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym,

6) zobowiązanie zleceniobiorcy do poddania się w każdym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez zleceniodawcę lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,

7) określenie wysokości dotacji, jaką zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania przez zleceniobiorcę, których częstotliwości i wysokości nie można było przewidzieć przy ustalaniu wysokości dotacji,

9) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,

10) ustalenie trybu i terminu przekazywania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objetego stałym nadzorem zleceniodawcy,

11) warunki wypowiedzenia umowy,

12) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystywania dotacji na cele inne niż określone w umowie, a w szczególności:

a) terminu zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystywanej niezgodnie z przeznaczeniem,

b) wysokości oprocentowania kwoty dotacji, o której mowa pod lit. a),

c) terminu zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania,

d) sposobu i terminu zabezpieczenia realizacji zadania, o ile podmiot zobowiązał się do udzielenia takiego zabezpiezenia we wniosku o dotację,

e) wysokość odsetek z tytułu nieterminowego przekazywania dotacji przez zleceniodawcę lub opóźnienia jej zwrotu przez zleceniobiorcę (o ile odsetki były przedmiotem rokowań)

§ 6. 1. Burmistrz zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:

1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,

2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

§ 7. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania według określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,

2) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT (oryginał) dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie podniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji nast.ępuje w terminie określonym w umowie.

§ 8. Sprawy związane z postępowaniem w spawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą odpowiednie referaty Urzędu Miejskiego - zgodnie z regulaminem organizacyjnym urzędu.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2004-02-04

Data modyfikacji: 2004-02-04

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2004-02-04