Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Olszewska
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawania zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- wydawania zaświadczeń do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- współpraca z sądem rodzinnym.
Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należą sprawy z zakresu:
Ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość:
- wydawanie dowodów osobistych,
- dokonywanie zameldowań, wymeldowań,
- wydawanie decyzji w sprawach zameldowań i wymeldowań,
- dokonywanie wszelkich zmian osobowo-adresowych na kartach osobowych mieszkańców,
- prowadzenie rejestru wyborów, sporządzanie spisów wyborców.
Obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
- opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej,
- opracowywanie i aktualizowanie planu reagowania kryzysowego,
Ewidencji działalności gospodarczej:
- dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Metryka strony