Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Olszewska

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

- rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawania zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- wydawania zaświadczeń do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- współpraca z sądem rodzinnym.

Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należą sprawy z zakresu:

Ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość:

- wydawanie dowodów osobistych,
- dokonywanie zameldowań, wymeldowań,
- wydawanie decyzji w sprawach zameldowań i wymeldowań,
- dokonywanie wszelkich zmian osobowo-adresowych na kartach osobowych mieszkańców,
- prowadzenie rejestru wyborów, sporządzanie spisów wyborców.

Obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:

- opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej,
- opracowywanie i aktualizowanie planu reagowania kryzysowego,

Ewidencji działalności gospodarczej:

- dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Data wytworzenia: 2018-10-26

Wprowadzający: Paweł Pogorzelski

Data wprowadzenia: 2003-09-25

Data modyfikacji: 2018-12-24

Opublikował: Paweł Pogorzelski

Data publikacji: 2003-09-25