przetarg odpady

 

Tykocin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne położonych w granicach administracyjnych Gminy Tykocin
Numer ogłoszenia: 199658 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Tykocina reprezentujący Gminę Tykocin , ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin, woj. podlaskie, tel. 85 7181627, faks 85 7181627.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne położonych w granicach administracyjnych Gminy Tykocin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne położonych w granicach administracyjnych Gminy Tykocin. Dane dotyczące Gminy Tykocin, istotne z punktu widzenia zamówienia: 1.Powierzchnia Gminy Tykocin wynosi 207,34 km2. 2.Liczba miejscowości na terenie gminy - 35, Wykaz miejscowości: Nazwa miejscowości:Bagienki (wieś), Broniszewo (wieś),Broniszewo (kolonia) Dobki (wieś),Hermany (wieś) Hermany (kolonia),Janin (osada),Jeżewo Nowe (wieś)Jeżewo Nowe (kolonia),Jeżewo Stare (wieś),Jeżewo Stare (kolonia),Kapice Lipniki (wieś),Kapice Lipniki (kolonia),Kapice Stare (wieś),Kapice Stare (kolonia),Kiermusy (osada) ,Kiślaki (wieś), Krosno (wieś)Krosno (kolonia), Leśniki (wieś),Leśniki(kolonia), Lipniki (wieś), Lipniki (kolonia), Łaziuki (wieś), Łazy Duże (wieś) ,Łazy Małe (wieś), Łazy Małe (kolonia), Łopuchowo (wieś), Łopuchowo (kolonia), Nieciece (wieś) , Pajewo (wieś),Pajewo (kolonia), Piaski (wieś), Popowlany (wieś) Popowlany (kolonia), Radule (wieś),Radule (kolonia),Rzędziany (wieś),Rzędziany (kolonia),Saniki (wieś),Saniki (kolonia),Sawino (wieś),Sawino (kolonia),Siekierki (wieś),Siekierki (kolonia),Sierki (wieś),Sierki (kolonia),Słomianka (wieś),Słomianka (kolonia),Stelmachowo (wieś),Stelmachowo (kolonia),Szafranki (wieś),Szelągówka (osada) ,Tatary (wieś) ,Tykocin (miasto) Tykocin (kolonia),Żuki (wieś) 3.Liczba sołectw - 34, 4.Liczba ludności - 6537 osób (wg danych wynikających z ewidencji ludności), 5.Zabudowa wielorodzinna występuje w miejscowościach: -Tykocin, Stelmachowo, Dobki, 6.Szacunkowa ilość podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - 11 ,7.Łączna długość dróg na terenie gm. Tykocin wynosi ok. 292 km:-drogi krajowe o łącznej długości 19 km, -drogi wojewódzkie o łącznej długości 11 km,-drogi powiatowe o łącznej długości na terenie gminy wynoszą 69 km, -drogi gminne o łącznej długości 193 km. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne w tym powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej: a)zmieszanych odpadów komunalnych;b)papieru i tektury (makulatury);c)odpadów biodegradowalnych;d)szkło w tym odpady opakowaniowe ze szkła;e)tworzyw sztucznych;f)opakowań wielomateriałowych;g)metali;h)odpadów zielonych i ogrodowych;i)zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;j)mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;k)zużytych opon;l)odpadów remontowobudowlanych; ł)chemikaliów; m)zużytych baterii i akumulatorów;n) przeterminowanych leków. Przewidywana łączna ilość odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania przez Wykonawcę będzie wynosić około 1640 Mg. Podane ilości odpadów komunalnych są szacunkowe i mogą ulec zmianie zgodnie z bieżącymi potrzebami mieszkańców. 2) Zabudowa zagrodowa i jednorodzinna. Na terenie zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany: pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych. a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia sobie właściciel, posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz na miesiąc. W przypadku wystąpienia sytuacji okresowego powstania na nieruchomości większej ilości zmieszanych odpadów komunalnych (tj. przekraczającej pojemność pojemnika na zmieszane odpady komunalne), odpady mogą być zebrane w worek z folii PE-HD na zmieszane odpady komunalne i wystawione obok pojemnika na zmieszane odpady komunalne w celu odebrania przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z nieruchomości. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier i tektura (makulatura), tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło, odpady zielone ulegające biodegradacji) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania na własny koszt nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, w kolorowe worki z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu. Worki powinny mieć pojemność od 60 l - do 120 l. Wprowadza się siedem rodzajów worków: -worki niebieskie - z przeznaczeniem na papier i tekturę (makulaturę), -worki zielone - z przeznaczeniem na szkło kolorowe i bezbarwne, -worki żółte - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, -worki czerwone - z przeznaczeniem na metale, -worki różowe - z przeznaczaniem na odpady ulegające biodegradacji, - worki fioletowe - z przeznaczeniem na opakowania wielomateriałowe. Wykonawca zapewni: Dla nieruchomości zamieszkałej przez 1-2 osoby: po jednym worku 120 l lub dwa po 60 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości zamieszkałej przez 3-4 osoby po jednym worku 120 l lub dwa po 60 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości zamieszkałej przez 5-6 osób dwa worki 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości, na której zamieszkuje powyżej 6 osób dwa worki 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny oraz dodatkowo jeden worek 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny na każde kolejne 4 osoby. Wykonawca będzie zobowiązany po każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów pozostawić worki w liczbie odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi lub posiadaczowi nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na miesiąc. c) Odpady komunalne ulegające biodegradacji odbiera się od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż raz w miesiącu. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odbierane będą: d) Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. e) Odpady budowlano-remontowe Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. Odpady budowlano-remontowe będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. f) Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki lub inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych mogą być dostarczane samodzielnie przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. W/w odpady będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 3)Zabudowa wielorodzinna. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy (kontenerowy) zbiórki odpadów komunalnych. a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o objętości 0,12 m3 na rodzinę. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu. W przypadku wystąpienia sytuacji okresowego powstania na nieruchomości większej ilości zmieszanych odpadów komunalnych (tj. przekraczającej pojemność pojemnika na zmieszane odpady komunalne), odpady mogą być zebrane w worek z folii PE-HD na zmieszane odpady komunalne i wystawione obok pojemnika na zmieszane odpady komunalne w celu odebrania przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z nieruchomości. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier i tektura (makulatura), tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło, odpady zielone ulegające biodegradacji) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z terenu zabudowy wielorodzinnej, będzie odbywać się w systemie workowo - pojemnikowym (kontenerowym). Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania na własny koszt nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, w kolorowe worki z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu. Worki powinny mieć pojemność od 60 l - do 120 l. Wprowadza się siedem rodzajów worków: -worki niebieskie - z przeznaczeniem na papier i tekturę (makulaturę), -worki zielone - z przeznaczeniem na szkło kolorowe i bezbarwne, -worki żółte - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, -worki czerwone - z przeznaczeniem na metale, -worki różowe - z przeznaczaniem na odpady ulegające biodegradacji, - worki filetowe - z przeznaczeniem na opakowania wielomateriałowe. Wykonawca zapewni: Dla nieruchomości zamieszkałej przez 1-2 osoby: po jednym worku 120 l lub dwa po 60 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości zamieszkałej przez 3-4 osoby po jednym worku 120 l lub dwa po 60 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości zamieszkałej przez 5-6 osób dwa worki 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny. Dla nieruchomości, na której zamieszkuje powyżej 6 osób dwa worki 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny oraz dodatkowo jeden worek 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny na każde kolejne 4 osoby, lub pojemniki, odpowiadające rodzajowi gromadzonych odpadów według następującej kolorystyki: -pojemniki niebieskie - z przeznaczeniem na papier i tekturę, -pojemniki zielone - z przeznaczeniem na szkło mieszane - bezbarwne i kolorowe, -pojemniki żółte - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe -pojemniki czerwone - z przeznaczeniem na metale, -pojemniki różowe - z przeznaczaniem na odpady biodegradowalne, -Wykonawca będzie zobowiązany po każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów pozostawić worki w liczbie odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi lub posiadaczowi nieruchomości. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na miesiąc, a w przypadku pojemników po ich wypełnieniu. c) Odpady komunalne ulegające biodegradacji odbiera się od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż raz w miesiącu. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odbierane będą: d) Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. e) Odpady budowlano-remontowe Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. Odpady budowlano-remontowe będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. f) Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki lub inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych mogą być dostarczane samodzielnie przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. W/w odpady będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 4) Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne. a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 0,12 m3, 0,24 m3, 1,1 m3, 5 m3, 7 m3. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier i tektura (makulatura), tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło, odpady zielone ulegające biodegradacji) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne będzie odbywać się w systemie workowo - pojemnikowym (kontenerowym). Z nieruchomości niezamieszkałych odbiera się po jednym worku 120 l z folii PE-HD na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych w sposób selektywny. W przypadku większej ilości odpadów zbieranych selektywnie właściciel nieruchomości obowiązany jest zaopatrzyć nieruchomość w pojemniki określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Tykocin. Wprowadza się worki o pojemności 120 l na odpowiednią frakcję odpadów zbieranych w sposób selektywny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania na własny koszt nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, w kolorowe worki z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu. Wprowadza się sześć rodzajów worków: -worki niebieskie - z przeznaczeniem na papier i tekturę (makulatura), -worki zielone - z przeznaczeniem na szkło kolorowe i bezbarwne, -worki żółte - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, -worki czerwone - z przeznaczeniem na metale, -worki różowe - z przeznaczaniem na odpady ulegające biodegradacji, - worki fioletowe - z przeznaczeniem na opakowania wielomateriałowe. lub pojemniki, odpowiadające rodzajowi gromadzonych odpadów według następującej kolorystyki: -pojemniki niebieskie - z przeznaczeniem na papier i tekturę, -pojemniki zielone - z przeznaczeniem na szkło mieszane - bezbarwne i kolorowe, -pojemniki żółte - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe -pojemniki czerwone - z przeznaczeniem na metale, -pojemniki różowe - z przeznaczaniem na odpady biodegradowalne, Wykonawca będzie zobowiązany po każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów pozostawić worki w liczbie odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi lub posiadaczowi nieruchomości. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na miesiąc, a w przypadku pojemników po ich wypełnieniu. c) Odpady komunalne ulegające biodegradacji odbiera się od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż raz w miesiącu. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odbierane będą: d) Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. e) Odpady budowlano-remontowe Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. Odpady budowlano-remontowe będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. f) Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki lub inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych mogą być dostarczane samodzielnie przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tykocinie. W/w odpady będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 5)Za stan techniczny pojemników podczas odbioru odpadów komunalnych odpowiada Wykonawca. Uszkodzenie pojemnika przez Wykonawcę podczas załadunku odpadów wiąże się z naprawieniem wyrządzonej szkody przez Wykonawcę. 6)Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców oraz z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Tykocin prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy oraz dostarczy właścicielowi lub posiadaczowi każdej obsługiwanej nieruchomości zatwierdzonego harmonogramu wraz z workami do selektywnej zbiórki. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów dla każdego właściciela lub posiadacza każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych przed wejściem w życie zmienionego harmonogramu. 7)Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów; 8)W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 9)Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 10)Wykonawca jest obowiązany do rozpatrzenia zgłoszonych przypadków nienależytego wykonania umowy (np. nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia w formie pisemnej (w tym również faks, e-mail) od Zamawiającego. Rozpatrzenie zgłoszonych uwag należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie (w tym również faks, e-mail) na adres Zamawiającego. 11)Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia i obsługi (prowadzenia) jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych we wskazanym przez Zamawiającego miejscu na terenie Gminy Tykocin (działka o numerze ewidencyjnym 1396 położona przy ul. Holendry w Tykocinie) i wyposażenia go w odpowiednie pojemniki oraz do monitorowania stanu zapełnienia pojemników oraz odbierania odpadów w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. PSZOK będzie czynny 1 raz w tygodniu w godzinach 8-15 w dniach od poniedziałku do piątku, 12)Wykonawca jest obowiązany do odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów zbieranych selektywnie w Punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (mieszczącego się na działce o numerze ewidencyjnym 1396 położonej przy ul. Holendry w Tykocinie) 1 raz na miesiąc. Do Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych właściciele lub posiadacze nieruchomości zamieszkałych będą mogli przekazywać następujące selektywnie zebrane odpady komunalne: odpady zielone i ogrodowe, papier i tekturę (makulaturę), tworzywa sztuczne, metale, szkło, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony, przeterminowane leki, inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, odpady remontowo-budowlane. 13)Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania na pisemne żądanie Zamawiającego dokumentacji pomiarów w terminie 7 dni od zgłoszenie żądania. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 14)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu, co miesiąc, ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie). 15) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu comiesięcznych kart przekazania odpadów. 16)Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela lub posiadacza nieruchomości obowiązki w zakresie zadeklarowanego selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni od stwierdzenia przypadku odbioru odpadów zmieszanych od właściciela lub posiadacza nieruchomości, który zadeklarował selektywne zbieranie odpadów. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości i ustalenie daty. 17)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Czerwonym Borze wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa podlaskiego na lata 2012-2017 - w zachodnim regionie gospodarki odpadami oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), a w przypadku awarii RIPOK Czerwony Bór do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi. 18)Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Tykocin lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tykocin na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: a)teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b)miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c)miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d)teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145 z późn. zm.), e)baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f)na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków. 19)Wykonawca zobowiązany jest: g)posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, h)trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, i)posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, j)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy zarejestrowane i dopuszczone do ruchu, posiadające aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, k)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy, których konstrukcja zabezpiecza przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, l)poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności, m)na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, n)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy, których konstrukcja zabezpiecza przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizuje oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, o)wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunków odpadów -umożliwiających weryfikację tych danych. p) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Wykonawca uprawniony jest do wyposażenia pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 20)Wykonawca zobowiązuje się do nie dokonywania mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli lub posiadaczy nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Tykocin. 21)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 22)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 23) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Tykocina w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 24) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami lub niniejszą umową, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 25) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu profesjonalnej staranności zgodnie z przepisami prawa wymienionymi w rozdziale III SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Tykocin, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.).
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości co najmniej 400 Mg każda, co potwierdzą dowodami, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w czasie trwania umowy będzie dysponował, co najmniej: -2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, oraz -2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, oraz 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy muszą spełniać wymogi zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r. poz. 122
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie stawia szczególnego warunku w tym zakresie-Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków zamówienia - zał. nr 4 do SIWZ
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie stawia szczególnego warunku w tym zakresie - Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków zamówienia - zał. nr 4 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, pełnomocnictwo jeżeli dotyczy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w siedzibie zamawiającego tj. Urząd Miejski w Tykocinie ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin, pok. nr 5 , na pisemny wniosek...

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Tykocinie ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin pok. Nr 7 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 22.05.2013 r.

 

 

Tykocin dn. 22.05.2013 r.

mgr inż. Krzysztof Chlebowicz

Burmistrz Tykocina

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz Tykocina

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2013-05-22

Data modyfikacji: 2013-05-22

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2013-05-22