Łopuchowo

Budowa infrastruktury drogowej na terenie gminy Tykocin- droga Tykocin – Łopuchowo

 

Przedmiotem projektu była przebudowa drogi gminnej nr 105501B Tykocin-Łopuchowo o długości 6,814 km. Zaczyna się ona na skrzyżowaniu z drogą powiatową Nr 1377 B Tykocin – Kiermusy – Nieciece – Łopuchowo w mieście Tykocin (km 0+000) i kończy się na skrzyżowaniu z tą samą drogą powiatową w miejscowości Łopuchowo (km 6+814).
Przebudową objęto cały odcinek drogi. Zaprojektowano następujące parametry drogi:
·         klasa techniczna drogi – L,
·         prędkość projektowa - 50 km/h,
·         obciążenie ruchem - kat. KR1,
·         szerokość jezdni - 5,0 m,
·         długość drogi – 6,814 km,
·         szerokość poboczy - 2 x 1,0 m - 1,50 m,
·         szerokość korony drogi -7,00 - 8,00 m (wg. stanu istniejącego),
·         szerokość pasa drogowego 12,0 m,
Przekrój konstrukcyjny jezdni zaprojektowano dla ruchu KR1:
·       nawierzchnia ścieralna z betonu asfaltowego standard II grubości 4,00 cm;
·       nawierzchnia wiążąca z betonu asfaltowego standard II grubości 4,00 cm;
·       podbudowa z kruszywa naturalnego zagęszczona mechanicznie do wskaźnika If = 1,0 o grubość warstwy 23 cm na szerokości korony wynoszącej 7,0 m;
·       podsypka piaskowa o grubości 15 cm na podłożu G2 na odcinku 0+000 – 3+000 km,
·       pobocza utwardzone żwirem grubości 10 cm zagęszczone mechanicznie do wskaźnika    If =1,0.
Wykorzystano istniejącą nawierzchnię drogi, którą wyrównano i zagęszczono.
Odprowadzenie wód opadowych z korony drogi przewidziano poprzez rowy odprowadzające do istniejących przepustów. Przewidziano również udrożnienie lub przełożenie istniejących i ułożenie nowych przepustów pod zjazdami gospodarczymi i na drogi boczne.
Projekt obejmuje również:
·           przebudowę 2 skrzyżowań w zakresie poprawy połączeń przebudowywanej drogi z drogami powiatowymi wraz z oznakowaniem ich znakami pionowymi i poziomymi,
·           przebudowę 14 skrzyżowań z drogami dojazdowymi,
·           wykonanie zjazdów gospodarskich na posesje,
·           ustawienie barier ochronnych w miejscach niebezpiecznych.
Szerokość korony drogi waha się od 7 do 8 m. Dlatego też zaprojektowano po obu stronach jezdni pobocza o szerokości 1 – 1,5 m. Droga wraz z rowami odwadniającymi mieści się w szerokości pasa drogowego – w 12 m.

Po przebudowie droga spełnia wymagania Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej określone dla drogi klasy L i obciążenia ruchem - kategoria ruchu KR1. Dla istniejącego obecnie i prognozowanego w przyszłości natężenia ruchu parametry techniczne drogi są obecnie wystarczające. Po przebudowie droga w pełni zaspakaja potrzeby użytkowników.

 


             

 

Metryka strony

Udostępniający: Referat PIF

Wytwarzający/odpowiadający: Beata Maliszewska

Wprowadzający: Beata Maliszewska

Data wprowadzenia: 2010-03-24

Data modyfikacji: 2015-05-13

Opublikował: Beata Maliszewska

Data publikacji: 2010-03-24